تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 دی 1395 - 16:05
کد خبر : 174

احتمال موافقت سوریه و روسیه با اقلیم خودگردان کردی در شمال سوریه

احتمال موافقت سوریه و روسیه با اقلیم خودگردان کردی در شمال سوریه

کردنامه: روزنامه شرق الاوسط چاپ لندن از احتمال موافقت سوریه و روسیه با اقلیم خودگردان کردی در شمال سوریه خبر داد. در گزارش این روزنامه آمده که مدت سه روز است که ۱۵۱ عضو انجمن فدرالی سوریه در شهر کردنشین رمیلان در استان جزیره مشغول مذاکره بر سر آینده این کشور، سرنوشت مناطق خودگردان شمال

کردنامه: روزنامه شرق الاوسط چاپ لندن از احتمال موافقت سوریه و روسیه با اقلیم خودگردان کردی در شمال سوریه خبر داد.

در گزارش این روزنامه آمده که مدت سه روز است که ۱۵۱ عضو انجمن فدرالی سوریه در شهر کردنشین رمیلان در استان جزیره مشغول مذاکره بر سر آینده این کشور، سرنوشت مناطق خودگردان شمال سوریه و تنظیم پیش نویس قانون اساسی مورد توافق همه گروهها هستند.

این روزنامه به نقل از هدیه یوسف رییس مشترک انجمن فدرالی کردستان سوریه فاش کرد: ۳۰ حزب کردی، عربی، آشوری، کلدانی و ترکمن که همه ساکنان سوریه را نمایندگی می کنند، در این گفتگوها حضور داشته اند.

همه مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دمکرات از دیرک و کوبانی تا عفرین و سیرین و منبج و شدادی و رقه تابع این پیش نویس قانون اساسی مشترک هستند.

شرق الاوسط می افزاید: در اولین قدم ، با موافقت کردهای سوریه عنوان کانتونهای خودگردان غرب کردستان به اقلیم خودگردان شمال سوریه تغییر کرده و این اقدام در واقع چراغ سبز آنها به نشست مشترک کشورهای ایران، ترکیه و روسیه در قزاقستان بوده که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود.

تحلیلگران این اقدام کردهای شمال سوریه را نوعی کپی برداری از اقلیم خودگردان کردی در شمال عراق تفسیر می کنند که رابطه مسالمت آمیز با حکومت مرکزی بغداد و همسایگان عراق دارد.

گفته می شود این اقدام کردهای سوریه بعد از آزادی حلب در واقع نوعی برائت جستن از استقلال و اتهام تهدید تمامیت ارضی سوریه بوده که با برگزیدن عنوان اقلیم خودگردان شمال سوریه به دنبال کسب رضایت دمشق، آنکارا، تهران و مسکو هستند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات