تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 17:39
کد خبر : 718

بهبود شرایط فروش زمین به منظور حمایت از تولیدکنندگان در کردستان

بهبود شرایط فروش زمین به منظور حمایت از تولیدکنندگان در کردستان

کردنامه: احمد خسروی امروز چهارشنبه(۱۷ مرداد) در نشست با اصحاب رسانه کردستان که به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک و روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، شرکت شهرک‌های صنعتی خود را سنگ زیربنای صنعت می‌داند و در راستای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، اقدامات و برنامه‌های خوبی را اجرا

کردنامه: احمد خسروی امروز چهارشنبه(۱۷ مرداد) در نشست با اصحاب رسانه کردستان که به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک و روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، شرکت شهرک‌های صنعتی خود را سنگ زیربنای صنعت می‌داند و در راستای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، اقدامات و برنامه‌های خوبی را اجرا کرده و خواهد کرد.

وی افزود: حمایت از تولیدکننده داخلی باید از زیربنا آغاز شود که به همین منظور شرکت شهرک‌های صنعتی در سالجاری ۴۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان را در دست اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از پروژه‌های پیشران شرکت است که با هدف عمل به وعده‌ای که چندین سال پیش به مردم داده شده و دولت نیز اقدامات زیادی در این راستا انجام داده است، همه نیازهای اولیه و زیربنایی آن ایجاد شده است.

وی از آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی بانه تا آبان ماه خبر داد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان به عنوان نماینده سازمان صنایع کوچک در ۱۰ شهر استان حضور عملیاتی دارد و برای توسعه صنعتی در استان تلاش می‌کند.

خسروی با اشاره به وجود ۳۰ شهرک، ناحیه و منطقه ویژه صنعتی در کردستان، عنوان کرد: از ۳۰ نقطه کاری، ۲ نقطه مربوط به مناطق ویژه اقتصادی بانه و مریوان است و از ۲۸ نقطه باقیمانده نیز ۱۹ نقطه زمین در حال واگذاری است که از این تعداد ۹ مورد در حال اجراست.

وی اعلام کرد: در ۱۹ واحد، ۵۵۰ هکتار زمین آماده و قابل عرضه به تولید کننده است که تا کنون ۲۵۰ هکتار واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان کل مساحت شهرک‌های صنعتی کردستان را هزار و ۳۷۰ هکتار اعلام کرد و افزود: سرانه زمین صنعتی در کردستان به ازای هر نفر ۹٫۱ متر مربع است که این میزان در کشور ۱۷ متر مربع است.

وی همچنین زمین قابل عرضه در استان را ۳٫۶ متر مربع اعلام کرد که در کشور ۷ متر مربع است و تلاش می‌کنیم این شاخص را در کردستان به ۵ متر مربع برسانیم.

خسروی با اشاره به اینکه کردستان در ردیف آخر صنعتی بودن در کشور است، گفت: جذب سرمایه گذار در استان ضعیف است و مشوقی برای سرمایه گذاران وجود ندارد و این مانع از توسعه صنعتی استان شده است.

وی از برگزاری بزرگترین نمایشگاه صنعتی ایران به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک در تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور نشان دادن ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان در سطح کشوری، ۲۰ واحد تولیدی کردستان در این نمایشگاه حضور دارند و جزء اولین استان‌هایی بودیم که اعتبار لازم را برای حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه فراهم کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ادامه داد: علاوه بر این، سه تور صنعتی ویژه شامل تور مدیران حامی تولید، تور صنعتگران و تور بانوان کارآفرین برای حضور در نمایشگاه تدارک دیده شده است.

وی بر ایجاد فضای کسب و کار در استان تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین مسائل در این زمینه تهیه زمین ارزان قیمت برای سرمایه گذاران است که متاسانه قیمت گران زمین در استان به دو دلیل حاصلخیز بودن و همچنین هزینه زیاد آماده سازی زمین به علت ناهمواری، به یکی از دلایل عدم استقبال سرمایه گذاران تبدیل شده است.

خسروی یادآور شد: تا کنون شرایط فروش زمین به نحوی بود که ابتدا ۱۰ درصد قیمت زمین اخذ و مابقی نیز در ۳۶ قسط دریافت می‌شد که به منظور حمایت از تولید کننده و سرمایه گذار این شرایط تغییر کرده و ابتدا ۵ درصد قیمت زمین و مابقی آن نیز در ۶۰ ماه تقسیط می‌شود./ایسنا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات