تاریخ انتشار : جمعه 12 بهمن 1397 - 8:45
کد خبر : 972

خود را گرفتار افکار و بازیهای کودکانه درفضای مجازی نخواهم کرد

خود را گرفتار افکار و بازیهای کودکانه درفضای مجازی نخواهم کرد

به گزارش کردنامه؛ بهمن مرادنیا روز چهارشنبه (۱۰ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر ۴۶۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۷۴ میلیارد تومان در کردستان به بهره برداری می رسد. وی با

به گزارش کردنامه؛ بهمن مرادنیا روز چهارشنبه (۱۰ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر ۴۶۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۷۴ میلیارد تومان در کردستان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه‌ها برای ۹ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد، افزود: سهم پروژه‌های بخش خصوصی ۲۲۱ میلیارد تومان و بخش دولتی بالغ بر ۶۶۱ میلیارد تومان است.

استاندار کردستان عنوان کرد: ۳۴ پروژه از پروژه‌های این ایام اعتباری بیش از سه میلیارد تومان را دارند که اشتغال حاصل از آنها ۶ هزار و ۴۰۰ نفر است.

وی در ادامه اعلام کرد: جهاد کشاورزی با ۲۵۲ پروژه، شرکت برق با ۴۶ پروژه و صنعت، معدن و تجارت کردستان با ۳۷ پروژه بیشترین سهم را در پروژه‌های ایام دهه فجر دارند.

مرادنیا در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت بودجه سال آینده استان کردستان اشاره و ذکر کرد: بودجه سال آینده استان کردستان کاهش نیافته است که در این راستا اعتبارات استانی در سال جاری ۸۳۰ میلیارد تومان بوده و در بودجه سال آینده به ۹۱۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در بخش اعتبارات ملی استانی، اعتبارات استان امسال ۱۰۷ میلیارد تومان بود که به ۲۷۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

استاندار به بخش اعتبارات ملی استانی شده هم اشاره و عنوان کرد: امسال در این بخش ۸۰ میلیارد تومان بودجه داشتیم که به ۱۴۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مرادنیا گفت: همچنین امسال اعتبارات مشترک بین استانی نیز ۱۲۲ میلیارد تومان بود که در سال آینده به ۲۲۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: بودجه استان کردستان امسال یک هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان بود که برای سال آینده یک هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان بودجه برای استان پیش بینی شده است.

استاندار کردستان همچنین ذکر کرد: در ردیف های متفرقه، آب‌های مرزی و سدها و صندوق توسعه ملی و … سال جاری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که در سال آینده کاهش نخواهد یافت.

وی اعلام کرد: برای پروژه‌های عمرانی استان کردستان در مجموع بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

استاندار کردستان تخصیص آب‌های کشاورزی در سطح استان را یکی از مباحث مهم کردستان ارزیابی کرد و افزود: در کنار همه پروژه ها، مباحث توسعه و زیر ساختی استان، باید به بخش کشاورزی توجه ویژه ای داشت، چرا که نقش موثری در توسعه استان دارد.

وی افزود: تا کنون بیش از ۲۰ جلسه با وزارت نیرو جهت تخصیص منابع آب به استان تشکیل شده است و این موضوع همواره از اولویت های اصلی پیگیری شده است.

بهمن مرادنیا در ادامه از درخواست تخصیص ۱۰۰ هزار هکتار اراضی به استان کردستان خبر داد و گفت: برای اختصاص این میزان اراضی به استان به اعتباری بالغ بر ۷هزار و ۴۰۰ میلیون تومان نیاز است.

وی افزود: با اختصاص این  ۱۰۰ هزار هکتار اراضی، کردستان به ۲۳ درصد میانگین کشوری در این زمینه می رسد اما علی رغم این مهم، هنوز ۲۰ درصد با میانگین کشوری فاصله دارد.

استاندار کردستان بیان کرد: تخصیص ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار در حوزه سد چراغ ویس، تخصیص و اجازه برداشت ۱۹ میلیون متر مکعب تاسیس در حوزه سیروان و تخصیص ۳۲هزار هکتار از سد های در حال ساخت کردستان نیز از دیگر تخصیصات استان است که در آینده تحقق خواهد یافت. وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این خواسته ها از صندوق  اعتبارات رهبری درخواست یک و نیم میلیارد دلار اعتبار داده ایم که در صورت تخصیص تحولات خوبی در استان رخ می دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برخی ها یاس و ناامیدی مردم و تخریب مدیران را در دستور کار خود قرار داده اند که من به شخصه این را اعلام می کنم خود را گرفتار این افکار  و بازیهای کودکانه درفضای مجازی نخواهم کرد .

مرادنیا از رسانه ها خواست تا به دولت کمک کنند و مردم را به یاس و ناامیدی دچار نکنند .

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتصاب سرپرست در ادارات و سازمان های استان، عنوان کرد: برای برخی انتصابات فشارهایی وجود دارد، اما من جایگاه قوه مجریه را حفظ خواهم کرد و تسلیم فشارهای وارده نخواهم شد .

استاندار کردستان در خصوص آغاز پروژه های جدید بدون اتمام پروژه های نیمه کاره هم بیان کرد: طرح های نیمه تمام همواره در اولویت کار است و سعی نشده پروژه جدیدی آغاز شود.

وی همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی نامطلوب و عدم رشد بودجه، گفت: علیرغم این شرایط رشد اعتبار کردستان خوب بوده و به دلیل مشکلات موجود در کردستان و عقب ماندگی‌های موجود، دولت همواره برای جبران این عقب ماندگی در تلاش است .

مرادنیا از افزایش ۳ برابری بودجه راه آهن کردستان خبر داد و گفت: زنجیره فولاد نیز به دلیل وجود اختلافات داخلی در شهرستان بیجار، انجام نشده است که امیدواریم هرچه سریعتر برطرف شده و پروژه آغاز شود .

وی در ادامه، با اشاره به اینکه مشکلات برخی واحدهای تولیدی در استان ناشی از مشکلات بانک هاست، گفت: مشکلات واحدهای تولیدی استان به دلیل عدم همراهی بانک ها با رییس بانک مرکزی در میان گذاشته شده که قرار است به منظور رفع این مشکلات، رییس بانک مرکزی و روسای بانک ها به کردستان سفر کنند .

استاندار همچنین در خصوص ادعای یکی از نمایندگان کردستان مبنی بر عدم تحقق سند توسعه کردستان نیز عنوان کرد: بر اساس اسناد و با عدد و رقم اجرایی شدن ۴۵ درصد این سند را اثبات می کنیم و اگر کسی نظرش خلاف این است، از طریق ارائە سند آن را اعلام کند .

مرادنیا خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد نیروهای پتروشیمی کردستان بومی هستند و خلاف این مسئلە کذب است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات