تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1396 - 12:33
کد خبر : 600

خیزش سوئدی ها برای دفاع از کردها / احتمال دستگیری اردوغان در اروپا

خیزش سوئدی ها برای دفاع از کردها / احتمال دستگیری اردوغان در اروپا

کردنامه: گروهی از نمایندگان پارلمان سوئد یک شکایت قانونی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طرح کرده و وی را به نسل کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه یشریت در مناطق کردنشین ترکیه متهم کردند. این شکایت که توسط پنج نمایندۀ پارلمان سوئد از احزاب چپ و احزاب سبز امضا شده است، نخستین شکایت

کردنامه: گروهی از نمایندگان پارلمان سوئد یک شکایت قانونی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طرح کرده و وی را به نسل کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه یشریت در مناطق کردنشین ترکیه متهم کردند.
این شکایت که توسط پنج نمایندۀ پارلمان سوئد از احزاب چپ و احزاب سبز امضا شده است، نخستین شکایت طرح شده در این کشور علیه رهبر یک کشور دیگر است.
آنیکا لیلمتس یکی از این نمایندگان در یک کنفرانس خبری در استکهلم پایتخت سوئد گفت : «ما پنج نماینده هستیم که این شکایت را طرح کرده ایم و درخواست کرده ایم اردوغان به خاطر نسل کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت مجازات شود.»
ین شکایت که به دفتر دادستانی عمومی بین المللی سوئد تقدیم شده، از اردوغان و چندین وزیر دولت این کشور، از جمله بینالی یلدریم نخست وزیر نام برده است.
اگر این شکایت پیگیری شود احتمال صدور حکم بازداشت اردوغان وجود دارد.
یکی از قوانین کشور سوئد که سال ۲۰۱۴ به تصویب رسید، به دادگاه های این کشور اجازه می دهد به جرایم علیه بشریت، بدون توجه به محل ارتکاب آنها، رسیدگی کنند.
دفتر دادستانی بین المللی سوئد اعلام کرد اینک دادستان ها باید تصمیم بگیرند که آیا رسیدگی مقدماتی انجام شود یا نه و افزود که این کار ممکن است به طول بیانجامد. اگر دادستان ها تصمیمی مبنی بر رسیدگی بگیرند، اردوغان با خطر صدور حکم بازداشتش در سوئد روبرو خواهد شد.
کارل اشلایتر یکی دیگر از نمایندگان امضا کنندۀ این شکایت گفت امیدوار است نمایندگان دیگر کشورهای اروپایی نیز از حرکت آنها پیروی کنند. وی ابراز امیدواری کرد تکرار چنین موضعی بر سیاست های اردوغان تأثیر بگذارد. / کردپرس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات