تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1396 - 23:17
کد خبر : 522

شورای استانی کرکوک برگزاری رفراندم در این استان را تصویب کرد

شورای استانی کرکوک برگزاری رفراندم در این استان را تصویب کرد

کردنامه: کردهای عراق امروز بعد از اعلام رسمیت یافتن برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در کرکوک و بر خلاف مخالفت بغداد، برگزاری رفراندوم تعیین وضعیت کرکوک را نیز در شورای استانی این استان تصویب کردند. نجم الدین کرکوک، استاندار این استان نفت خیز و مورد مناقشه به سایت خبری میدل ایست آی گفت: ما مشکلات زیادی با

کردنامه: کردهای عراق امروز بعد از اعلام رسمیت یافتن برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در کرکوک و بر خلاف مخالفت بغداد، برگزاری رفراندوم تعیین وضعیت کرکوک را نیز در شورای استانی این استان تصویب کردند.

نجم الدین کرکوک، استاندار این استان نفت خیز و مورد مناقشه به سایت خبری میدل ایست آی گفت: ما مشکلات زیادی با بغداد داریم. دولت بغداد ناکارآمد، تمامیت خواه و متمرکز است. بغداد می خواهد بر همه چیز کنترل شدید داشته باشد در حالی که قانون اساسی عراق بر فدرالی بودن آن تاکید کرده است.

شورای استانی کرکوک امروز سه‌شنبه‌ (۱۵ فروردین) نشست فوق‌العاده‌ای را در خصوص مصوبه‌ مجلس نمایندگان عراق درباره‌ غیرقانونی اعلام کردن برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در این استان و همه‌پرسی تعیین سرنوشت برگزار کرد.
در این نشست، شورای استانی کرکوک مصوبه‌ مجلس عراق در خصوص پرچم اقلیم کردستان را رد کرد.
همچنین با اکثریت آرا، برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت کرکوک از سوی شورای این استان به‌ تصویب رسید.
بر اساس این مصوبه‌، شورای استانی کرکوک از دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان درخواست خواهد کرد همه‌پرسی تعیین سرنوشت در کرکوک برگزار گردد تا آینده‌ آن مشخص گردد که‌ آیا تحت کنترل بغداد باشد یا به‌ اقلیم کردستان ضمیمه‌ گردد.
بر اساس مصوبه‌ شورای استانی کرکوک، با برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت، دیگر از اصطلاح مناطق مورد مناقشه‌ برای این استان استفاده‌ نخواهد شد.
شورای استانی کرکوک خواستار برگزاری همه‌پرسی در این استان همزمان با همه‌پرسی در اقلیم کردستان است.
ریبوار طالبانی سرپرست شورای استانی کرکوک خواستار حضور نماینده‌ این استان در هیئت اعزامی اقلیم کردستان به‌ بغداد برای بحث بر سر همه‌پرسی تعیین سرنوشت شد.
پیش‌تر دو حزب اصلی اقلیم کردستان در نشستی توافق کردند که‌ همه‌پرسی تعیین سرنوشت را در اقلیم کردستان برگزار کنند.
حزب دمکرات و اتحادیه‌ میهنی، هیئتی را برای دیدار با دیگر احزاب و جریانات سیاسی اقلیم کردستان به‌منظور گفتگو در خصوص برگزاری همه‌پرسی تشکیل داده‌ و به‌ دنبال تعریف مکانیسم برگزاری این همه‌پرسی هستند.
فراکسیون ترکمانی که‌ از مخالفین سرسخت تصمیم برافراشتن پرچم اقلیم کردستان و برگزاری همه‌پرسی در کرکوک است، نشست امروز شورای استانی را بایکوت کرد.
درباره‌ برگزاری همه‌پرسی در کرکوک، نجم الدین کریم استاندار این استان با تأکید بر اینکه‌ کرکوک بخشی از کردستان است، گفت:  مشارکت احزاب کردستانی در گفتگوهای مربوط به برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت استان کرکوک و مناطق مورد مناقشه، ضروری است.
وی تأکید کرد: استان کرکوک جزء اقلیم کردستان است و احزاب باید موضوع برگزاری همه‌پرسی در خصوص تعیین سرنوشت استان کرکوک را که با همزیستی مسالمت‌آمیز در این استان انسجام داشته باشد، بررسی کنند

منبع: کردپرس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات