تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1395 - 19:05
کد خبر : 315

ناگفته های شنیدنی یک نماینده کردستان در مجلس نهم

ناگفته های شنیدنی یک نماینده کردستان در مجلس نهم

کردنامه: حامد قادرمرزی نماینده مردم شهرهای قروه و دهگلان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در یادداشتی که در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کرده از تلاشهایش برای احقاق حق استان کردستان در موضوع تخصیص آب سدها و مذاکرات و جلسات و رایزنی هایش در این زمینه نوشته

کردنامه: حامد قادرمرزی نماینده مردم شهرهای قروه و دهگلان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در یادداشتی که در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کرده از تلاشهایش برای احقاق حق استان کردستان در موضوع تخصیص آب سدها و مذاکرات و جلسات و رایزنی هایش در این زمینه نوشته است.

در این یادداشت قادرمرزی آورده است: بنده سال ۱۳۹۰ یکی از برنامه های انتخاباتی ام همین موضوع آبهای سطحی و سدهای گاوشان و شهید کاظمی و تلوار بود، در مجلس هم اسفند ۹۱ بحث را شفاف مطرح کردم که یکی از آن نطق ها را جهت استحضار مردم منتشر می کنم.
وی می افزاید: من همان سال ۹۱ همواره پای ثابت پیگیری هایم، مطالبات مردمی در خصوص آب سدها بوده و در دولت قبلی ۳۲ امضا برای استیضاح وزیر نیرو جمع کردم که وسیله ای برای اعمال فشار در خصوص تحقق احداث خط انتقال آب ژاوه و آزاد به سورال و قوچم باشد که بسیار هم موثر بود.
قادرمرزی اشاره کرده: در دولت فعلی هم در زمان رای اعتماد به وزرا شرط اعتماد من به عنوان کسی که برای رای اعتماد به ۱۷ وزیر کابینه کمک کرده بودم برای  وزیر نیرو همین موضوع بود.
وی در ادامه اظهار می دارد: سال ۹۳ از وزیر نیرو ۴ طرح سوال و اواخر ۹۳ طرح استیضاح ایشان را مطرح و برای استیضاحش امضا جمع کردم ، وزیر نیرو در سالها ۹۳ و ۹۴ چندین بار به کردستان آمدند، بحث اصلی هم آب سدهای سه گانه بود.
نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس نهم تاکید می کند: خرداد ۹۴ عزیزانی که بودند، شاهدند در حضور دکتر جهانگیری معاون رییس جمهور و مهندس چیت چیان وزیر نیرو در استانداری کردستان چه مطالبی را مطرح کردم، آنهایی که لازم بود حرف ما را شنیدند و عده ای هم متاسفانه متوجه نشدند.
وی می افزاید: بحث اصلی من این است، ما در کردستان مدیرانی داریم مثل مهندس شاه نظری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و مهندس ذوالفقاری مدیر کل جهاد کشاورزی که براساس آنچه که من دیده ام باغیرت و جوانمردهستند.

قادرمرزی اشاره می کند: در ادامه فشارهای ما بر وزارت نیرو در خصوص آب سدها با حضور وزیر نیرو، اینجانب، آقای زاهدی (استاندار)، مهندس شاه نظری (مدیرعامل شرکت آب منطقه ای) ، مهندس ذوالفقاری (مدیر کل جهاد کشاورزی) و معاونین وزیر نیرو چندین جلسه برگزار شد.

وی ادامه می دهد: در آن جلسه مهندس شاه نظری بسیار ماهرانه، جسورانه و با غیرت مطالبات مردم را بیان کردند، انگار نه انگار که وزیر مقام مافوق ایشان است، بدون ترس و ملاحظه حرف زدند، مهندس ذوالفقاری نیز همین طور، بعد از جلسه آمدیم پایین به مهندس شاه نظری گفتم احتمال زیاد همین امشب بدون مراسم ازت تقدیر می کنند. (عزل)
وی می گوید: کسانیکه در زمان احداث و واگذاری سدهای گاوشان ، شهید کاظمی و تلوار نماینده و استاندار و مسولیت مرتبط داشته اند در حق مردم کردستان ظلم کرده اند و مدیون هستند.
وی یادآوری می کند: روز یک اسفند که از تریبون مجلس بحث سدها را مطرح کردم نماینده زنجان با عصبانیت خاصی آمد و با من دست به یقه شد،  ایشان چند دوره نماینده بوده اند، به من گفت زمانیکه ما پیگیر احداث سد تلوار بودیم به آقای …. نماینده کردستان گفتم که کمک کند و همراه ما به سازمان برنامه بیاید، آقای … خندیده و گفته ” اگر سد درست کردید کمک من این خواهد بود که دو بشکه آب از شیر لوله کشی بدهم بریزید پشت سد.”
وی می گوید: نماینده حق اظهار نظر در تمام امورات کشور را دارد، بهتر است برخی عزیزان به جای بیان برخی مطالب در مورد نمایندگان محترم استان، به آنها کمک کرده و اگر تخصصی دارند به آنها مشاوره بدهند که منافع استان در بحث آبهای سطحی تامین شود.
وی تاکید می کند: مشتاقم بدانم که بحث ارجاع مدیریت سدهای سه گانه و افزایش سهم استان از آب آن سدها از چه زمانی ، چگونه و بوسیله چه کسی مطرح و تبدیل به مطالبه عمومی و ادبیات عام شد. ؟! قدر فرزندان این سرزمین دلاور را بدانیم. ( تخریب خودی ) دامن مخربان را روزی خواهد گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات