تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 13:29
کد خبر : 3177

ولادت ۵۵۰۳ نوزاد در کردستان

ولادت ۵۵۰۳ نوزاد در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: طی سه ماه نخست امسال پنج هزار و ۵۰۳ واقعه ولادت در کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۳ درصد کاهش داشته است.

علی جوکار روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار کردنامه با اشاره به اینکه تعداد ولادت ثبت شده در پسران دو هزار و ۸۲۴ واقعه و در دختران دو هزار و ۶۷۹ واقعه بوده است، اظهار کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در استان کردستان برابر ۱۰۵ درصد بوده، یعنی به ازای هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر حدود ۱۰۵ ولادت پسر به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: بیشترین ولادت ثبت شده در استان کردستان مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال است که ۳۰.۲ درصد را شامل می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با عنوان اینکه محمد و آنیا بیشترین اسامی هستند که خانواده‌های کردستانی برای فرزندان خود در سال جاری انتخاب کرده‌اند، افزود: فراوانی پنج اسم پرطرفدار پسر در خانواده‌های کردستانی، محمد با ۱۱۴ مورد، شاهان ۱۱۳، آیهان ۱۰۷، میران ۷۲ و آراد ۵۱ مورد بوده است.

وی ادامه داد: اسامی آنیا با ۸۸ مورد، ماهلین با ۸۶، دلوین ۷۰، سدنا ۴۲ و نورا با ۴۰ مورد نیز بیشترین فراوانی را در دختران متولد شده امسال به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش ۲.۴ درصدی وفات در کردستان

جوکار تصریح کرد: طی سه ماه نخست امسال یک هزار و ۹۵۱ واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد وفات ثبت شده در مردان یک هزار و ۱۴۰ واقعه و در زنان ۸۱۱ واقعه بوده است، گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات در استان کردستان برابر ۱۴۰.۶ درصد بوده یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده در زنان حدود ۱۴۰ واقعه وفات در مردان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: میانگین سن مردان فوت شده ۶۵.۸۵ سال و میانگین سن زنان فوت شده ۷۰.۵۶ سال بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات