تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 20:07
کد خبر : 2934

ارتقای اینترنت کردستان به ۵G در سال جاری

ارتقای اینترنت کردستان به ۵G در سال جاری
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: ارتقای وضعیت اینترنت به فایو جی (5G) در دستور قرار دارد و در سال جاری این فناوری را در استان خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار کردنامه، آزاد حکمت در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: ۳۳ سایت را در آینده نزدیک به تکنولوژی های بالاتر از فورجی ارتقا خواهیم داد که راه را برای تکنولوژی فایو جی هموار می‌کند.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ علیرغم تمام محدودیت‌های مالی و اقتصادی و اینکه مخابرات بودجه دولتی ندارد، حدود ۲۰۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری را در حوزه تلفن سیار، ثابت، انتقال و اینترنت دیتا داشتیم که بیشترین آن در حوزه تلفن سیار بود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ادامه داد: در حوزه سیستم‌های مخابراتی بیش از ۸ میلیارد تومان در ۷۷ نقطه روستایی سرمایه گذاری کردیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز ۵۹۲ روستای ما دارای ای دی اس ال مخابرات هستند و اینترنت موبایل بیش از ۱۰۰ روستا ارتقا داده شده است.

حکمت عنوان کرد: در بخش دیتا توسعه زیادی را داشتیم و تا پنج برابر ظرفیت را در یکسال گذشته افزایش دادیم که از جمله آن در شهرهای کامیاران، دیواندره و بانه بود.

وی اعلام کرد: سال گذشته حدود ۲۹ میلیارد تومان در توسعه شبکه کابل و شبکه فیبرنوری و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در بخش دیتا صورت گرفت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: توسعه شبکه فیبر نوری از اصلی‌ترین سیاست‌های ماست و در حال آماده سازی زیرساخت‌ها برای تکنولوژی‌های جدید هستیم.

وی افزود: در سال جاری حدود ۵۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که در حوزه تلفن سیار حدود ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

حکمت اعلام کرد: ۱۲ سایت نیز در نقاط روستایی ارتقا داده شده که ۸ سایت آن در ۴۸ ساعت گذشته بوده است و ۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری را در استان داریم، یادآور شد: امسال پهنای باند ۱۰ سایت همراه اول و ۲ سایت ایرانسل نیز در استان انجام شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات