تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 14:02
کد خبر : 1392

اردوغان در حسرت یک تماس از جو بایدن

اردوغان در حسرت یک تماس از جو بایدن

دو ماه از جلوس جو بایدن بر تخت ریاست جمهوری آمریکا گذشته است اما رییس جمهور آمریکا تاکنون تماسی با او نگرفته است. این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور قبلی، به گواه نزدیکان او، هر بار اردوغان اراده می کرد می توانست با او گفتگو کند و یا طلب امتیاز کند. خبرگزاری

دو ماه از جلوس جو بایدن بر تخت ریاست جمهوری آمریکا گذشته است اما رییس جمهور آمریکا تاکنون تماسی با او نگرفته است. این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور قبلی، به گواه نزدیکان او، هر بار اردوغان اراده می کرد می توانست با او گفتگو کند و یا طلب امتیاز کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره نوشت: رجب طیب اردوغان رییس جمهور آمریکا منتظر یک تماس از جو بایدن است. بی توجهی بایدن به اردوغان که در گذشته نسبت به رفتارهای اردوغان با اپوزیسیون انتقاد کرده بود مایه نگرانی زیادی در ترکیه شده است.

آسوشیتدپرس از تغییر رفتار و لحن ملموس اردوغان نسبت به غرب و آمریکا به امید بهبود رابطه تنش آلود چند سال اخیر ترکیه با آمریکا خبر داده است.

این خبرگزاری دلیل بی توجهی جو بایدن به اردوغان را خرید سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه از سوی ترکیه و اقدامات تنش آلود ترکیه در مدیترانه شرقی دانسته است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم اخیرا به صورت تلویحی گفته بود که تماس جو بایدن در آینده ای نزدیک در دستور کار قرار ندارد و ممکن است این تماس « یک وقتی» انجام شود.

مروه طاهراغلو از کارشناسان پروژه دموکراسی در خاورمیانه، با اشاره به این که دو کشور اختلافات اساسی در مورد نزدیک شدن ترکیه به روسیه بویژه خرید سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ از مسکو، حمایت آمریکا از کردهای سوریه و ماجراجویی آنکارا در خاورمیانه با هم دارند بهبود سریع روابط میان دو کشور را بعید دانست.

گونول تول، مدیر برنامه مطالعات ترکیه در اندیشکده خاورمیانه نیز با اشاره به اختلافات اساسی میان ترکیه و آمریکا بر سر موضوعاتی مانند تمرکز ترکیه بر حضور بیشتر در مدیترانه شرقی و خواسته آمریکا از ترکیه در مورد بها دادن بیشتر به مسائل حقوق بشر و دموکراسی، احتمال کاهش سریع تنش میان این دو کشور را بعید دانسته است. / کردپرس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات