تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400 - 22:19
کد خبر : 1725

وزیر کشور: دانشگاه های کردستان مرکز مهمی برای اقلیم کردستان عراق است

وزیر کشور: دانشگاه های کردستان مرکز مهمی برای اقلیم کردستان عراق است

به گزارش کردنامه؛ سردار احمد وحیدی روز دوشنبه(اول آذر) در مراسم تودیع و معارفه استاندار کردستان اظهار کرد: مردم کردستان نمونه ای از شرافت و نجابت هستند و نگاهی به کارنامه این استان نشان می دهد که مردم کردستان برای دفاع از وطن، در دو جبهه مقاومت در برابر ضدانقلاب و رژیم بعث سینه را

به گزارش کردنامه؛ سردار احمد وحیدی روز دوشنبه(اول آذر) در مراسم تودیع و معارفه استاندار کردستان اظهار کرد: مردم کردستان نمونه ای از شرافت و نجابت هستند و نگاهی به کارنامه این استان نشان می دهد که مردم کردستان برای دفاع از وطن، در دو جبهه مقاومت در برابر ضدانقلاب و رژیم بعث سینه را در مقابل دشمنان پهن کرده و نشان دادند مردمی عمیق، فرهنگی و بصیر هستند.

وی افزود: دشمنان مدعی مدافع مردم کًرد، انواع فشارها را برای توسعه نیافتن استان وارد می کردند، اما امروز در لوای استکبار و رژیم صهیونسیتی هستند و در تلاشند که مردم غیور و پرفراز کرد رفاه نداشته باشند.

وزیر کشور عنوان کرد: امروز کردستان اعلام کرده که حاضر نیستند دشمنان مردم به آغوش جامعه برگردد و حق است که این ملت الگویی برای همگان باشد.

وی ادامه داد: بی تردید استان کردستان می تواند مرکز مهمی برای کل منطقه باشد؛ دانشگاه های کردستان می تواند مرکز مهمی برای توسعه علم در اقلیم کردستان باشد و مردم کرد عراق بدانند که در دانشگاه های ما به روی آنها باز است.

وزیر کشور افزود: این دو ملت کرد در ایران و عراق همیشه برادر بوده و هستند و می توانند مرکزی برای تمدن در منطقه باشند که این امر باید توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از پیش باید به کردستان پرداخت و کاستی ها مرتفع شود افزود: استاندار جدید باید با تمام توان وظیفه خود را نسبت به مردم ادا کرده و با شناسایی دقیق اولویت ها در راستای رفع نیازهای استان قدم بردارد.

سردار وحیدی، با اشاره به اینکه فرهنگ و سرمایه های انسانی دو رکن قدرتمند هر منطقه‌ای است که استان کردستان بهره زیادی از این مسئله برده است، افزود: سایر ظرفیت های کردستان از جمله ظرفیت گردشگری باید بیش از پیش توسعه یابد.

وی با تاکید براینکه ردپای محدودیت و فقر در همه نقاط استان باید زدوده شود گفت: پروژه آبرسانی به سنندج باید در اولویت قرار گیرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دولت به عمران استان های مرزی اهتمام ویژه ای دارد و با تدبیر و برنامه ریزی و اعتماد به توان مردم موانع را بر می دارد و بر استفاده از پتانسیل های مردمی برای رفع مشکلات و پیشرفت در همه بخش‌ها تاکید دارد.

وی با بیان اینکه توسعه همه جانبه و داشتن برنامه‌ مدون با تاکید بر مزیت‌های نسبی و اولویت‌ها، باید سرلوحه کار دولت در کردستان باشد عنوان کرد: راهبرد اصلی دولت، توجه به اولویت ها است.

وحیدی، افزود: دولت سیزدهم به همه استان‌ها به ویژه استان های مرزی توجه ویژه‌ای دارد و عمران و آبادانی مناطق مرزی در کانون توجه دولت است، همچنانکه همت دولت توجه بیش از پیش به کردستان است.

وزیر کشور وجود مرز را ظرفیتی بسیار مهم برای توسعه کردستان ذکر کرد و یادآور شد: اقدامات مهمی در راستای به میدان آوردن ظرفیت های مردمی و سرمایه محلی، داخلی و خارجی در حال انجام است و با این کار، ایرانی قوی و به دنبال آن کردستانی توسعه یافته خواهیم داشت.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات