تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1396 - 23:03
کد خبر : 518

کردستان میزبان اساتید برجسته اقتصاد داخلی و خارجی

کردستان میزبان اساتید برجسته اقتصاد داخلی و خارجی

کردنامه: بهرام نصراللهی زاده در جلسه ای که به منظور هماهنگی برگزاری اولین همایش بین المللی برنامه ریزی اقتصادی، توسعه پایدار و متوازن منطقه ای در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از هر اقدامی که منجر به افزایش دانش توسعه، غنای فرهنگ عمومی توسعه و نیز

کردنامه: بهرام نصراللهی زاده در جلسه ای که به منظور هماهنگی برگزاری اولین همایش بین المللی برنامه ریزی اقتصادی، توسعه پایدار و متوازن منطقه ای در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از هر اقدامی که منجر به افزایش دانش توسعه، غنای فرهنگ عمومی توسعه و نیز معرفی بیشتر استان کردستان در سطح ملی و بین المللی شود، حمایت می کند، گفت: در سالیان گذشته چندین همایش ملی و بین المللی در استان برگزار شده که در تبیین نقش استان کردستان در توسعه ملی موثر بوده اند.

وی افزود: جامعه دانشگاهی باید در تبیین جنبه های علمی و فنی توسعه در استان کردستان بیشتر تلاش کند و همه کنش گران توسعه اعم از دولتی و غیر دولتی باید برای توسعه استان تلاش کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خاطر نشان کرد: توسعه یک امر درون زا بوده و در نقطه و مکان شکل می گیرد و تجربه ثابت کرده است که برنامه ریزی متمرکز برای توسعه از بالا به پایین موفق نبوده است.

وی تصریح کرد: جهت گیری ها برای توسعه استان کردستان باید در خود استان شکل بگیرد و چنین همایش های علمی ارزشمندی به تقویت این جهت گیری ها کمک بیشتری خواهد کرد.

نصراللهی زاده با انتقاد از نگرش های پوپولیستی به توسعه، گفت: توسعه یک مفهوم فراگیر است و صرفاً مسئولیت یک بخش یا نهاد خاص دولتی یا خصوصی نیست بلکه همه اجزاء جامعه در ایجاد روند توسعه موثرند.

وی گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر مفهوم توسعه به گفتمان غالب استان کردستان بدل شده و تلاش های زیادی نیز برای توسعه زیرساخت های استان صورت گرفته و زمینه بر ای توسعه بیشتر در حوزه های دیگر نیز فراهم شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان درست مصرف کردن منابع را موضوعی کلیدی در موضوع توسعه استان عنوان کرد و گفت: هر چقدر بخش های دولتی منابعشان افزایش یابد باز هم توسعه واقعی مستلزم همت و حمایت بخش خصوصی است.

وی وظیفه دولت را تامین زیرساخت ها، حمایت و سیاست گذ اری عنوان کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از برگزاری چنین همایش هایی نه تنها استقبال می کند بلکه خود را موظف به حمایت می داند و انتظار می رود دیگر دستگاه های دولتی به منظور توسعه اقتصادی استان کردستان از این همایش حمایت همه جانبه داشته باشند.

اولین همایش بین المللی برنامه ریزی اقتصادی، توسعه پایدار و متوازن منطقه ای روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، دانشگاه کردستان و دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه با دعوت از اساتید مطرح اقتصاد ایران و اقتصاد بین الملل از کشورهای ژاپن، استرالیا، لهستان، مالزی و … در سنندج برگزار می شود.

در این همایش پنلی نیز برای مباحث مربوط به سرمایه گذاری در استان کردستان برگزار می گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات