تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 11:41
کد خبر : 3117

آغاز عملیات احداث پارک ۲۰ هکتاری “روجیار” در سنندج

آغاز عملیات احداث پارک ۲۰ هکتاری “روجیار” در سنندج
شهردار سنندج گفت: پارک 20 هکتاری «روجیار» شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول 500 متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده و پارکینگ در دامنه کوه آبیدر سنندج احداث می‌شود.

به گزارش کردنامه، سیدانور رشیدی در جریان بازدید از عملیات اجرای پروژه احداث پارک روجیار در دامنه کوه آبیدر سنندج اظهار کرد: توسعه و ارتقای سرانه فضای سبز به عنوان یکی از نیازهای اساسی شهر مورد توجه ویژه مدیریت شهری در سنندج قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا احداث پارک ۲۰ هکتاری روجیار شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری در دامنه کوه آبیدر سنندج توسط شهرداری منطقه ۳ و سازمان سیما و منظر شهرداری سنندج در دستور کار قرار گرفت.

شهردار سنندج عنوان کرد: این پروژه در سه فاز در مجموع ۱۰۰ هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویز کویر وصل می‌شود. وی اضافه کرد تمرکززدایی از آبیدر و کاهش ترافیک کمربندی هدف اصلی اجرای این طرح است و به صورت ویژه به مسائل زیست‌محیطی و استفاده از گونه‌های کم مصرف آبی توجه شده است.

وی گفت: احداث فضاهای ورزشی متنوع، فضای فرهنگ و هنری، سن تئاتر و فضای بازی در این پروژه تاثیرات مثبتی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.

رشیدی خاطرنشان کرد: نکته قابل تامل در احداث پارک روجیار توجه ویژه به جامعه معلولین و ایجاد فضای ورزشی برای این عزیزان است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری سنندج برای احداث ۱۴۳هکتار فضای سبز در نقاط مختلف سطح شهر، گفت: در همین راستا احداث پارک‌های بزرگ مقیاس در اسلام آباد، کانی کوزله ، نایسر و توس نوذر در حال اجراست.

شهردار سنندج به وجه تسمیه نام‌گذاری این پارک ۲۰ هکتاری هم گریزی زد و گفت: پارک روجیار به خاطر چشمه آبی که در این محدوده قرار دارد به این عنوان نام‌گذاری شده است و امیدواریم بهره‌برداری از آن بستر رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان به ویژه ساکنین شهرک بهاران و حسن آباد و مسیرهای اطراف را فراهم آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات