تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 شهریور 1397 - 13:14
کد خبر : 780

استان کردستان مقام دوم تولید گندم کشور را کسب کرد

استان کردستان مقام دوم تولید گندم کشور را کسب کرد

کردنامه: خالد جعفری،  با اشاره به ظرفیت های استان کردستان در زمینه کشاورزی، اظهار کرد: به لحاظ کشاورزی، اقلیم و رواناب در کشور جایگاه خوبی داریم و از  یک میلیون و ۲۰۰هزار هکتار اراضی استان ۸۰۰هکتار آن درجه یک و دو است. وی افزود: پنج میلیارد متر مکعب رواناب در کردستان جاری است که تنها ۱۳۰هزار هکتار

کردنامه: خالد جعفری،  با اشاره به ظرفیت های استان کردستان در زمینه کشاورزی، اظهار کرد: به لحاظ کشاورزی، اقلیم و رواناب در کشور جایگاه خوبی داریم و از  یک میلیون و ۲۰۰هزار هکتار اراضی استان ۸۰۰هکتار آن درجه یک و دو است.

وی افزود: پنج میلیارد متر مکعب رواناب در کردستان جاری است که تنها ۱۳۰هزار هکتار اراضی آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه ارزش تولید ناخالصی داخلی وابستگی فراوانی به کشاورزی دارد، تصریح کرد: بیش از ۲۷ درصد ارزش ناخالصی به کشاورزی وابسته است و ۳۰ درصد اشتغال استان نیز مربوط به کشاورزی است.

وی عنوان کرد: در بحث آبیاری تحت فشار با مساحت تحت پوشش بالغ بر ۵۲ هزار هکتار از میانگین های کشوری بالاتر هستیم.

جعفری ادامه داد: باتوجه به مکانیزاسیون کشاورزی تأثیرات خشکسالی را به صورت قابل توجهی کاهش داده‌ایم و امسال با توجه به کاهش بارش ها رکورد خودمان را در سال ۹۴_۹۵ شکستیم و به تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم رسیده‌‌ایم.

وی در خصوص پرداختی های کشاورزان با تاکید بر تلاش این سازمان برای پرداخت به موقع، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه قرار بود ۵۰ درصد هزینه گندم تحویلی به مراکز خریداری پرداخت شود که این مهم با تلاش فراوان مسئولان اتفاق افتاد و مبلغی بیش از ۷۰۰میلیارد تومان پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کشت دیم سنتی نیست و در استان کردستان ۹۵% پروسه کشت دیم مکانیزه است.

وی با اشاره به استفاده از تعداد زیادی کمباین برای درو گندم اظهار کرد: امسال از یک هزار و ۳۰۰ دستگاه کمباین برای برداشت گندم استفاده شده که تعداد ۳۶۰ دستگاه از خارج استان آمده‌اند.

جعفری افزود: کمباین هایی که استاندارد لازم را نداشته‌اند از فعالیتشان جهت کاهش هدر رفت گندم جلوگیری شده است.

وی در پایان یادآور شد: با افزایش تولید و خریداری گندم، کردستان با تولید ۱۲ درصد گندم کشور بعد از استان خوزستان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفته است./ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات