تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 0:22
کد خبر : 3144

افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی کردستان

افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی کردستان
مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: بحث اشتغال جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی از اولویت های این نهاد است و در این راستا تسهیلات اشتغال جامعه هدف استان سال گذشته سه برابر افزایش یافت.

به گزارش کردنامه، حسین رسولی روز شنبه در جشن ویژه جامعه هدف بهزیستی، کارکنان و بازنشستگان این نهاد در مجتمع فرهنگی، هنری فجر سنندج اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال و توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد یکی از اقدامات و رویکردهای سازمان بهزیستی است و بر این اساس سال گذشته پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان با افزایش سه برابری روبرو شد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۶۰۰ نفر و تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه‌های اشتغالزایی جامعه هدف استان، گفت: پرداخت تسهیلات به مددجویان زیرپوشش این نهاد به صورت خویش فرمایی و کارفرمایی است به گونه ای که در بخش خویش فرمایی، تسهیلات به خود مددجو و فرد واجد شرایط پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: در بخش کارفرمایی نیز هر کارفرمایی بتواند یکی از اعضای جامعه هدف را در کارگاه خود بکارگیری کند بهزیستی می تواند تسهیلات را در اختیار کارفرما قرار دهد، ضمن اینکه حق بیمه تامین اجتماعی نیز به کارفرما پرداخت می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به قشر ضعیف جامعه و نهادهای حمایتی دارد، اظهار کرد: افزایش ۵۶ درصدی مستمری مددجویان زیرپوشش بهزیستی در ۲ مرحله از جمله اقداماتی است که در این دولت برای قشر ضعیف و نیازمند جامعه اتفاق افتاد.

رسولی افزایش ۵۰ درصدی یارانه مراکز غیر دولتی را از دیگر اقدامات این نهاد اعلام کرد و گفت: پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری شنوایی و ۹۴ درصدی بینایی، بکارگیری نیروهای متخصص در اورژانس اجتماعی و تقویت این بخش، پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات ودیعه مسکن به هزار و ۴۰۰ خانوار فاقد مسکن و افتتاح مرکز ماده۱۶ برای معتادان متجاهر از دیگر اقدامات انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات