تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 - 10:21
کد خبر : 44

امنیت کردستان از گذر توسعه تأمین می شود

امنیت کردستان از گذر توسعه تأمین می شود

کردنامه: بهرام نصراللهی زاده در نشست دبیرخانه انجمن های تخصصی و صاحبنظران توسعه سازمان برنامه و بودجه استان کردستان در سنندج، با اشاره به اینکه توسعه بیشتر یک فرآیند اجتماعی است تا اقتصادی، اظهار کرد: مجموعه ای از گره های ذهنی و نگرشی در حوزه توسعه در استان کردستان وجود دارد و تا این موانع

کردنامه: بهرام نصراللهی زاده در نشست دبیرخانه انجمن های تخصصی و صاحبنظران توسعه سازمان برنامه و بودجه استان کردستان در سنندج، با اشاره به اینکه توسعه بیشتر یک فرآیند اجتماعی است تا اقتصادی، اظهار کرد: مجموعه ای از گره های ذهنی و نگرشی در حوزه توسعه در استان کردستان وجود دارد و تا این موانع ذهنی برطرف نشوند، روند توسعه به کندی پیش می رود.

وی افزود: چند سال گذشته برگزاری نشست های هم اندیشی و مجمع های مشورتی با نخبگان و صاحبنظران توسعه در حوزه های مختلف سبب  بوجود آمدن گفتمان توسعه و نزدیکی بیشتر این گروههای مرجع به مراکز اجرایی و اجماع بیشتر بر روی موضوع توسعه شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان خاطر نشان کرد: نخبگان باید مطمئن باشند که اندیشه ها و مشورت های آنان موجب خلق فضای اجرایی قوی و کارآمد می گردد.

نصراللهی زاده گفت: دولت قوی جامعه قوی ایجاد نمی کند بلکه این جامعه قوی است که دولت قوی ایجاد می کند بنابر این باید بر روی توانمند سازی اجتماعی و فراوانی نهادها و مراکز تولید فکر و اندیشه تمرکز داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: نباید در فرآیند توسعه بیش از حد دچار برنامه زدگی شویم بلکه باید از برنامه های تهیه شده و اسناد بالادستی استان به نحو احسن و در راستای خلق ثروت و تأمین رفاه، معیشت و زندگی متعالی برای مردم بهره ببریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با تأکید بر اینکه استان کردستان از توسعه نیافتگی و عدم برخورداری تاریخی رنج می برد، گفت: توسعه باید به همه نیاز های مادی و غیر مادی جامعه پاسخ دهد و همه اولویت ها، الزامات و روش های مطلوب این فرآیند مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرآیند توسعه نیافتگی دلایل متعدد دیگری نیز دارد، گفت: امروز همه بخش های مختلف نظام این واقعیت را قبول دارند که امنیت کردستان از گذر توسعه تأمین می شود و این باور را عمیقاً قبول دارند که شکاف های احتمالی ناشی از توسعه نیافتگی است.

بهرام نصر اللهی زاده افزود: مدیران استان باید ریسک مدیریتی بیشتری داشته یاشند و با اجرای برنامه ها و پروژه های توسعه محور در ارتقای شاخص های توسعه یافتگی در استان نقش پررنگ تری ایفا کنند.

وی از جذب سرمایه گذار خارجی بعنوان یکی از راهکارهای اساسی تولید و تأمین منابع مالی برای پروژه ها نام برد و گفت: سازمان برنامه و بودجه استان کردستان تلاش می کند در فرآیند توسعه استان کلید و گره گشای مشکلات ادارات باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات