تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 0:22
کد خبر : 1006

اکثر قتل‌ها به دلیل اختلافات خانوادگی اتفاق می‌افتد

اکثر قتل‌ها به دلیل اختلافات خانوادگی اتفاق می‌افتد

کردنامه: جمال سلطانی، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: برابر برنامه‌های اعلامی و با توجه به نام‌گذاری امسال در حمایت از تولید ملی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله با جرائم خشن و سرقت در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه معتقدیم پیشگیری بهتر

کردنامه: جمال سلطانی، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: برابر برنامه‌های اعلامی و با توجه به نام‌گذاری امسال در حمایت از تولید ملی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله با جرائم خشن و سرقت در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: در این راستا پلیس آگاهی به برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح مساجد، مدارس، ادارات و … اقدام  کرده است.

سلطانی به افزایش وقوع سرقت طی ۱۰ ماهه گذشته در استان، بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان دی میزان وقوع سرقت های خُرد در استان ۵۵ درصد افزایش داشته است که ۶۸ درصد آن کشف شده است.

وی عنوان کرد: سرقت های خرد شامل وسایل داخل خودرو یا سرقت از ساختمان های نیمه کاره، تجهیزات برق و سرقت از خانه باغ‌هایی که در این فصل رها شده‌اند، است.

رییس پلیس آگاهی کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع در سنندج، سرقت از منزل ۸ درصد، خودرو ۱۳ درصد و احشام ۹ درصد کاهش دارد که دلیل اصلی آن همکاری خوب مردم بوده است.

وی از شناسایی چند باند بومی و غیربومی سرقت خودرو و منزل در سطح استان خبر داد و افزود: براساس آخرین گزارشات رسمی، کردستان از نظر وقوع جرم، استان سی‌ام کشور و در کل استان سفیدی است.

سلطانی از رشد ۱۳٫۵ درصدی وقوع قتل در ۱۰ ماهه امسال در کردستان خبر داد و افزود: اکثر قتل‌ها به دلیل اختلافات خانوادگی بوده و ۹۲ درصد از این قتل‌ها با تلاش‌های مجموعه پلیس آگاهی استان کشف شده است.

وی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ فقره قتل در استان اتفاق افتاده که درصد کمی از آن با سلاح گرم بوده و بیشتر قتل‌ها خانوادگی بوده است.

رییس پلیس آگاهی کردستان با اشاره به سرقت قهوه‌خانه بهاران سنندج عنوان کرد: این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگهی استان است و به محض دریافت نتیجه، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: قتل پارک کودک سنندج هم به دلیل مشکل خانوادگی اتفاق افتاده که قاتل دستگیر شد و به قتل اعتراف و صحنه بازسازی شد.

سلطانی عنوان کرد: در مجموع، قتل‌ و یا سرقت زنجیره‌ای و برنامه‌ریزی شده در کردستان وجود ندارد، فقط یک مورد سرقت زنجیره‌ای خودرو در سقز صورت گرفت که در کمتر از یک هفته افراد شناسایی و دستگیر شدند.

وی یادآور شد: هماهنگی پلیس فتا تمام جرایم مربوط به جعل و کلاهبرداری نیز در این استان کشف شده است که در این حوزه شاهد کاهش ۲۱ درصدی وقوع جعل و کاهش پنج درصدی وقوع کلاهبرداری بودیم./ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات