تاریخ انتشار : یکشنبه 9 تیر 1398 - 9:46
کد خبر : 1178

برگزاری کنگره مشاهیر کُرد ادای دین به هویت فرهنگی کردستان است/ این کنگره به دیپلماسی منطقه ای ایران کمک می‌کند

برگزاری کنگره مشاهیر کُرد ادای دین به هویت فرهنگی کردستان است/ این کنگره به دیپلماسی منطقه ای ایران کمک می‌کند

کردنامه؛ بهرام نصراللهی زاده در گفتگو با خبرنگار کنگره مشاهیر کُرد، با بیان اینکه توسعه فقط در ایجاد فضای فیزیکی و کار برای کارهای عمرانی خلاصه نمی شود، عنوان کرد: توسعه یک فرایند چند جانبه از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. وی با بیان اینکه مفاخر شناسنامه هویتی یک جامعه هستند، اضافه کرد: برگزاری

کردنامه؛ بهرام نصراللهی زاده در گفتگو با خبرنگار کنگره مشاهیر کُرد، با بیان اینکه توسعه فقط در ایجاد فضای فیزیکی و کار برای کارهای عمرانی خلاصه نمی شود، عنوان کرد: توسعه یک فرایند چند جانبه از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مفاخر شناسنامه هویتی یک جامعه هستند، اضافه کرد: برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یکی از کارهای مهم و زیربنایی در حوزه فرهنگی تلقی می‌شود و معرفی و تکریم نام آوران به عنوان الگوی موفق یک جامعه، نقش موثری در ایجاد فضای مثبت و روند رو به رشد جامعه دارد.

به گفته وی برگزاری این رویداد کلان فرهنگی در کردستان از آن جهت که توجه به مسائل هویتی ضروری است، بیش از پیش اهمیت دارد، چرا که انجام کارهای فیزیکی و اقتصادی صرف در جوامع، بدون طی کردن مراحل هویتی و شخصیت اجتماعی آن،کاری عبث است.

نصراللهی زاده، با بیان اینکه سرمایه های فرهنگی زیربنای توسعه است، یک جامعه بانشاط و روبه رشد را جامعه ای معرفی کرد که در آن قبل از هر چیزی داشته های هویتی و فرهنگی  به عنوان سرمایه اصلی مورد توجه قرار دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه فضای فرهنگی در استان تشنه چنین مراسماتی است، افزود: برگزاری کنگره مشاهیر کُرد پاسخ به مطالبه جویی مردم و حس ارزشمند جامعه نسبت به داشته های فرهنگی خود است.

وی مشاهیر را سرمایه های فرهنگی و معنوی جامعه معرفی کرد و ادامه داد: برگزاری کنگره مشاهیر کُرد ادای دین به هویت فرهنگی کردستان است و امیدواریم این کنگره به یک جریان فرهنگی تبدیل شود و موتور محرکه توسعه همه جانبه کردستان باشد.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که کنگره مشاهیر کُرد به‌صورت آبرومندانه و در حد شان مردم کردستان و مشاهیر کُرد برگزار شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه برگزاری کنگره مشاهیر کُرد به عنوان یک جریان فرهنگی نظام مند باید تقویت شود، افزود: امیدواریم برگزاری این کنگره تداوم داشته باشد.

نصراللهی زاده اضافه کرد: برگزاری این رویداد فرهنگی در جامعه امروز ارزشمند است و امیدوارم منشاء اثر برای تحولات آینده در استان باشد.

وی با بیان اینکه نام کرد و ایران با هم عجین شده است و قابل تفکیک نیست، یادآور شد: برگزاری این کنگره گام بزرگی برای همبستگی ملی است چرا که در جامعه کُردی، ایران فرهنگی فراتر از ایران سیاسی امروز است و گستره فرهنگی ایران بسیار گسترده تر است.

نصراللهی زاده همچنین گفت: این کنگره در راستای دیپلماسی عمومی می تواند ایفای نقش کند و کُردهای سایر کشورهای همسایه در چارچوب ایران فرهنگی تعریف می شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کنگره مشاهیر کُرد علاوه بر تقویت همبستگی، نگاه تمام کُردها دنیا را به سمت ایران معطوف می کند و به دیپلماسی منطقه ای ایران کمک می‌کند و این مهم می تواند جز اقدامات ارزشمند این کنگره تلقی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات