تاریخ انتشار : یکشنبه 9 تیر 1398 - 9:46
کد خبر : 1179

برگزاری شب شعر و موسیقی در کنگره مشاهیر کُرد

برگزاری شب شعر و موسیقی در کنگره مشاهیر کُرد

کردنامه: عبید رستمی، با اشاره به برگزاری کنگره مشاهیر کُرد در سنندج اظهار کرد: ویژه برنامه های پیش بینی شده در کنگره مشاهیر کرد از ۹ تیر با افتتاح نمایشگاه‌های کتاب و خوشنو‌یسی در سنندج آغاز می شود. وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه خوشنویسی ۲ سالانه کُردی در نگارخانه دیار و نمایشگاه کتاب در نگارخانه

کردنامه: عبید رستمی، با اشاره به برگزاری کنگره مشاهیر کُرد در سنندج اظهار کرد: ویژه برنامه های پیش بینی شده در کنگره مشاهیر کرد از ۹ تیر با افتتاح نمایشگاه‌های کتاب و خوشنو‌یسی در سنندج آغاز می شود.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه خوشنویسی ۲ سالانه کُردی در نگارخانه دیار و نمایشگاه کتاب در نگارخانه ارشاد از برنامه‌های جنبی این کنگره است که این نمایشگاه‌ها از ۹ الی ۱۴ تیر در سنندج برپا می شود.

وی از برگزاری ۲ شب شعر و موسیقی کُردی با حضور شاعران برجسته کُرد داخلی و خارجی خبر داد و افزود: این محافل معنوی در روزهای یک شنبه ۹ تیر و پنج شنبه ۱۳ تیر در عمارت خسرو آباد سنندج برنامه ریزی شده است.

رستمی اضافه کرد: روز دوشنبه ۱۰ تیر کنسرت بیژن کامکار و عادل نادری و روز سه شنبه مورخ ۱۱ تیر نیز کنسرت شهرام ناظری و سعدون کاکایی برگزار می‌شود که هر کدام از این خوانندگان به طور مجزا در ۲ سانس به اجرای برنامه می‌پردازند.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی مشاهیر کُرد افزود: در افتتاحیه این کنگره هم میکائیل اصلان و در اختتامیه نیز کیهان کلهر و علی اکبر مرادی برنامه اجرا می‌کنند.

وی از دیگر برنامه‌های جنبی این کنگره را اکران فیلم سینمایی زر ساخته کاظم اوز از فیلمسازان مطرح کُرد ترکیه عنوان کرد و گفت: این فیلم روزهای ۱۱ و ۱۲ تیر در ۲ سانس در سینما بهمن سنندج و ۱۲ تیر در یک سانس در سینما کردستان مریوان اکران می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی مشاهیر کُرد از برپایی نمایشگاه عکس مشاهیر کُرد در دانشگاه کردستان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در اختتامیه این کنگره حضور پیدا می‌کند.

رستمی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و اقشار مختلف مردم در حوزه‌های مختلف برای برگزاری این رویداد ارزشمند بهره گرفته شده است، گفت: فعالان فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر استان در کنار مسئولان استانی تاکنون همکاری و همراهی مطلوبی با دست اندر کاران برگزاری این کنگره داشتند که شایان قدردانی است.

کنگره مشاهیر کُرد در راستای معرفی و تکریم مفاخر کُرد و  کُردشناسان در سطح بین المللی در سنندج برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات