تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 21:21
کد خبر : 2248

برگزاری مراسم روز خبرنگار در سنندج

برگزاری مراسم روز خبرنگار در سنندج
مراسم گرامیداشت روز خبرنگار امسال(1401) با حضور اهالی رسانه و مطبوعات و جمعی از مسوولان استانی در استانداری کردستان برگزار شد.

به گزارش کردنامه، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سال ۱۴۰۱، سرانجام با یک هفته تاخیر امروز ۲۴ مردادماه در شهر سنندج برگزار شد که این مراسم ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران و روزنامه نگاران متوفی استان کردستان آغاز شد.

در کلیپی که ابتدای برنامه پخش شد تصاویری از کاظم محمدپور، ناصر حسنی، امیر سهیلی، ابراهیم دلاوری، منصور ساعدی، سیدباسط شیخ احمدی و گلاویژ احمدی، خبرنگاران متوفی استان در سالیان گذشته وجود داشت که لحظاتی فضای مراسم را اندوهگین کرد.

پس از آن شیروان یاری، رییس خانه مطبوعات استان کردستان پشت تریبون حاضر شد و با قرائت متنی زیبا از زحمات بی وقفه خبرنگاران و اهالی رسانه در طول ۳۶۵ روز سال تقدیر کرد.

در ادامه نوبت به اهالی رسانه رسید تا از دغدغه‌ها و مشکلات خود بگویند که «روناک کنعانیان» از خبرنگاران با سابقه استان حل مشکل بیمه، رفع مشکل جا و مکان برای سرپرستی روزنامه‌ها، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در روابط عمومی ادارات و بهره مندی خبرنگاران از صندوق اعتباری هنر را خواستار شد.

سید بهاالدین حسینی یکی دیگر از افرادی بود که در این مراسم به بیان مطالبی پیرامون حوزه خبر و خبرنگاری پرداخت و گفت: قلم خبرنگار کار نیشترگری را انجام می‌دهد چون هم زخم می‌زند و هم مرهم می‌نهد.

وی از مسولان حاضر در مراسم خواست که خبرنگاران مصونیت داشته باشند تا بتوانند نقدهای خود را آزادانه مطرح کنند.

او یادآور شد: خبرنگار، چشم و گوش و زبان مردم است و حق دارد که در جامعه نقد خود را به گوش مسوولان برساند تا اصلاحات لازم صورت بگیرد.

هوشیار بابایی رییس انجمن صنفی نشریات استان کردستان نیز در این مراسم از وضعیت بد اقتصادی نشریات و روزنامه ها سخن گفت و افزود: تعداد صفحات نشریات روز به روز کمتر شده که حاکی از وضعیت بد اقتصادی است.

در ادامه، اه اندازی مجتمع رسانه ای، انتقادپذیر بودن مسوولان، دعوت عادلانه خبرنگاران به جلسات و برگزاری جشنواره مطبوعات کردی از دیگر خواسته‌هایی بود که بابایی مطرح کرد.

حامد نظرویسی، رییس انجمن ورزشی نویسان استان کردستان هم خواستار حمایت از ورزشی نویسان استان شد و در ادامه گفت: مدیران باید تحمل نقدهای ورزشی نویسان و اهالی رسانه را داشته باشند و خبرنگاران ازین جهت دارای مصونیت باشند.

او بهره گیری از قابلیت‌های گردشگری ورزشی در استان، جذب حامی مالی برای رسانه ها و تخصصی تر شدن کیفیت کار خبرنگاران ورزشی را از دیگر نکات مهم و ضروری برشمرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم به بیان ویژگی های یک خبرنگار متعهد پرداخت و اظهار داشت: صداقت و واقعیت نگاری، شناخت مرز امیدواری و نگرانی‌های عاقلانه و توجه به دردها و نیازهای مردم از جمله ویژگی های یک خبرنگار متعهد است.

عبدالرضا پورذهبی همچنین با بیان اینکه مرز بین دلسوزی و تخریب مشخص است؛ از خبرنگاران و اهالی رسانه استان خواست اصل بی طرفی را در اخبار خود رعایت کنند.

استاندار کردستان نیز به عنوان آخرین سخنران پشت تریبون حاضر شد و گفت: هیچ دستگاه اجرایی از خبرنگاران استان شکایت نخواهند کرد و این مسئله را به ادارات و دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: اما حقوق اشخاص محفوظ است و خبرنگاران نیز باید مرز نقد و تخریب را رعایت کنند.

وی ادامه داد: مسئله خانه دار شدن خبرنگاران استان را نیز در طرح نهضت ملی مسکن برای افرادی که شرایط لازم را داشته باشند پیگیری می کنیم.

استاندار یادآور شد: یکی از وظایف رسانه امیدآفرینی است که این کلمه به یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار امروز جامعه نیز تبدیل شده زیرا همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

در پایان این مراسم از پوسترهای سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان کردستان و اولین جشنواره ورزشی نویسان استان کردستان رونمایی شد و از خبرنگاران استان تجلیل به عمل آمد.

بیش از ۱۳۰ خبرنگار و روزنامه نگار در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات