تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 10:56
کد خبر : 3474

تولید روزانه ۱۶ هزار حلقه لاستیک در بارز کردستان

تولید روزانه ۱۶ هزار حلقه لاستیک در بارز کردستان
مدیر بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز کردستان در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: ظرفیت اسمی تولید کارخانه بارز کردستان سالانه ۳۶ هزار تُن است که روزانه به صورت میانگین شامل ۱۶ هزار حلقه لاستیک می‌شود.

کردنامه؛ در اردوی راویان پیشرفت که روز چهارشنبه ششم دیماه ۱۴۰۲ در جریان آن خبرنگاران استان از کارخانه لاستیک بارز کردستان بازدید به عمل آوردند، ادریس رحمانی، مدیر بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز کردستان در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: ظرفیت اسمی تولید کارخانه بارز کردستان سالانه ۳۶ هزار تُن است که روزانه به صورت میانگین شامل ۱۶ هزار حلقه لاستیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی این کارخانه در حال حاضر ۹۵۵ نفر به صورت مستقیم است، افزود: کارخانه بارز کردستان در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار احداث شده و بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع مساحت سالن‌های تولید آن است.

مدیر بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز کردستان ادامه داد: از سال ۱۳۹۶ که کارخانه به بهره‌برداری رسیده به صورت متوالی هر سال افزایش تولید داشته است که باعث شده از سال ۱۳۹۹ از ظرفیت اسمی تولید سالانه ۳۶ هزار تن عبور کرده و در سه سال اخیر نیز همچنان این روند ادامه داشته است.

رحمانی، وجه تمایز شرکت بارز کردستان با شرکت‌های مشابه و رقیب را نیروی انسانی جوان، با دانش و با میانگین سنی زیر ۳۰ سال دانست و ادامه داد: بهره‌گیری از آخرین تکنولوزی‌ها و سیستم‌های نوین تولید تایر در دنیا نیز از دیگر مزیت‌های این کارخانه است.

وی اضافه کرد: شرکت بارز کردستان سال گذشته بالغ بر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه تایر، معادل ۳۸ هزار و ۳۰۰ تُن تایر تولید کرده که رکورد بیشترین تولید سالانه تاریخ بارز استان بوده است.

مدیر بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز کردستان از افزایش ۱۱ درصدی تولیدات این کارخانه در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن اشاره کرد و گفت: این کارخانه سال ۱۴۰۰ حدود ۳۴ هزار و ۵۰۵ تُن تولید داشته که در سال گذشته به ۳۸ هزار و ۳۱۶ تن افزایش یافته است.

رحمانی افزود: این روند افزایشی امسال نیز ادامه داشته و در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۳۰ هزار و ۳۸۶ تن محصول در این کارخانه تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: این تولیدات موجب شده که ۲۵ درصد از کل تولید تایر رادیال سواری ایران در کارخانه لاستیک بارز استان کردستان تولید شود.

مدیر بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز کردستان به افزایش تنوع تولیدات این کارخانه در چهار سال مالی اخیر نیز اشاره کرد و گفت: این کارخانه محصولات جدیدی را در دست تولید دارد که تولید تایر مخصوص ماشین‌های لوکس از جمله آن است.

رحمانی به شروع اجرای طرح توسعه این کارخانه نیز اشاره و تصریح کرد: هدف‌گذاری پروژه توسعه بارز کردستان افزایش ۳۰ هزار تنی و رسیدن ظرفیت اسمی آن به ۶۶ هزار تُن در سال است که این پروژه از اول امسال شروع شده و پیش‌بینی اتمام آن تا مهرماه سال ۱۴۰۴ است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای طرح توسعه این کارخانه لازم است و از سال جاری نیز کلید خورده و قرار است در سه فاز تا سال ۱۴۰۴ این طرح به اتمام برسد و ۶۰۰ نفر نیروی جدید جذب این کارخانه شوند.

مدیر بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز کردستان خاطرنشان کرد: کارکرد حساب‌های این شرکت در بانک‌های استان به ۵۰ درصد رسیده است و مابقی حساب‌ها نیز که انتقال نیافته به دلیل محدودیت‌های فنی است و در حال رایزنی‌های لازم برای انتقال آن‌ها هستیم.

اولین سوله‌ها و ماشین‌آلات این کارخانه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ نصب شد و در نهایت در سال ۱۳۹۶ این کارخانه در شهرک صنعتی دهگلان به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات