تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 - 13:40
کد خبر : 734

ثبت ۹۷۰ مورد ازدواج دختران کمتر از ۱۸ سال

ثبت ۹۷۰ مورد ازدواج دختران کمتر از ۱۸ سال

کردنامه:  مدیرکل ثبت احوال کردستان اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری ۴ هزار و ۵۲۰ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است که ۳ هزار و ۴۹۸ مورد شهری و ۲۲ مورد روستایی بوده است. وی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است که البته

کردنامه:  مدیرکل ثبت احوال کردستان اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری ۴ هزار و ۵۲۰ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است که ۳ هزار و ۴۹۸ مورد شهری و ۲۲ مورد روستایی بوده است.

وی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است که البته در این زمینه باید به تاثیر عواملی نظیر گردش ماه‌های قمری اشاره کرد و این مهم را مورد توجه قرار داد که آمارهای ازدواج در دوره‌های زمانی کمتر از یکسال با مدت مشابه سال قبل لزوما بیان کننده سیر تحولات این رویداد نمی‌باشد.

مدیرکل ثبت احوال کردستان عنوان کرد: میانگین سن ازدواج آقایان ۲۹٫۲۲ و در خانم‌ها نیز ۲۴٫۷۴ سال بوده و بیشترین میزان ازدواج بر اساس نرخ جمعیت مربوط به شهرستان قروه و کمترین نیز مربوط به شهرستان بانه بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع وقایع ازدواج ثبت شده در استان در ۴ ماهه سالجاری ۹۷۰ مورد معادل ۲۱ درصد زنان کمتر از ۱۸ سال و در آقایان هم ۳۶ مورد معادل ۸ دهم درصد کمتر از ۱۸ سال بوده‌اند.

صومی ادامه داد: بر اساس گزارش تا تاریخ ثبت ۱۵ مرداد ۹۷ بر مبنای وقوع، از ۹۷۰ مورد ۶۵۹ مورد شهری و ۳۱۱ مورد نیز روستایی بوده است.

وی همچنین در خصوص آمار طلاق در ۴ ماهه نخست سال نیز اعلام کرد: در این مدت همچنین هزار و ۱۸۱ مورد طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اعلام کرد: از این تعداد ۹۸ مورد زنان و ۳ مورد نیز مردان ۱۸ سال و کمتر از ۱۸ سال بوده‌اند.

وی تصریح کرد: از هزار و ۱۸۱ مورد طلاق ثبت شده در سال جاری ۱۸٫۹ درصد دوام ازدواجشان کمتر از یکسال و در مجموع ۵۵ درصد از طلاق‌ها مربوط به ۵ سال اول زندگی است.

صومی با اشاره به اینکه قروه بیشترین و بانه و سروآباد نیز کمترین میزان طلاق را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: میانگین سن طلاق در مردان ۳۴٫۸ و در زنان ۲۹٫۹۰ سال است./ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات