تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 - 18:12
کد خبر : 1978

دانشگاه کردستان در جمع ۲۰۰ مرکز آموزشی جوان دنیا قرار گرفت

دانشگاه کردستان در جمع ۲۰۰ مرکز آموزشی جوان دنیا قرار گرفت

به گزارش کردنامه، رحمت صادقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز، دانشگاه‌های جوان (دانشگاه‌هایی با قدمت کمتر از ۵۰ سال) را بر اساس ماموریت‌های اصلی این مراکز شامل تدریس، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و هر ساله لیست دانشگاه‌های جوان برتر جهان

به گزارش کردنامه، رحمت صادقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز، دانشگاه‌های جوان (دانشگاه‌هایی با قدمت کمتر از ۵۰ سال) را بر اساس ماموریت‌های اصلی این مراکز شامل تدریس، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و هر ساله لیست دانشگاه‌های جوان برتر جهان را منتشر می کند.

وی افزود: ارزیابی دانشگاه‌های جوان همانند ارزیابی کلی دانشگاه‌های جهان بر اساس ۱۳ شاخص‌ در قالب ۵ معیار آموزش (۳۰ درصد)، پژوهش (۳۰ درصد)، استنادات (۳۰ درصد)، وجهه بین‌المللی ( ۷.۵ درصد) و درآمد از صنعت ( ۲.۵ درصد) و با تغییرات مقدار وزن توزیع شده در بین شاخص‌ها صورت می‌گیرد.

رییس دانشگاه کردستان ادامه داد: در لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان تایمز ۲۰۲۲، تعداد ۵۳۹ دانشگاه از ۷۴ کشور حضور داشتند که این آمار نسبت به سال گذشته با تعداد ۴۷۵ دانشگاه از ۶۸ کشور با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بود.

صادقی گفت: در این رتبه‌بندی دانشگاه PSL  فرانسه، دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور و دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ به ترتیب در رتبه اول تا سوم قرار گرفتند.

وی افزود: بر اساس نتایج این رتبه‌بندی، تعداد دانشگاه‌های ایرانی از ۲۶ دانشگاه در سال ۲۰۲۱ به ۳۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت که دانشگاه کردستان در این رتبه‌بندی موفق به کسب جایگاه ۱۸۹ در بین دانشگاه‌های جوان جهان و در رتبه‌بندی کشوری نیز موفق به کسب رتبه کلی ۱۰در بین دانشگاه‌های ایرانی(جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه ۳ در بین دانشگاه‌های جامع کشور شد.

صادقی گفت: رتبه‌بندی‌ جهانی دانشگاه‌ها نقش محوری در ارتقای ارتباطات علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بین کشورها ایفا می‌کنند، به طوری که دانشجویان، دانشگاه‌ها و دولت‌ها بسیاری از تصمیمات خود را بر اساس این رتبه‌بندی‌ها قرار می‌دهند. رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به معیار مهمی برای رقابت جهانی تبدیل شده است، از این رو دانشگاه ها به دنبال ایجاد مشارکت و همکاری با سایر دانشگاه‌های پیشرو جهان بر اساس این رتبه‌بندی‌ها هستند.

رییس دانشگاه کردستان اضافه کرد: استانداردها و شاخص‌های تعیین‌شده توسط نظام‌های رتبه‌بندی نه تنها بر سیاست‌گذاری ملی و رفتارهای سازمانی تاثیر گذاشته، بلکه نظام‌های آموزش عالی را نیز دستخوش تغییر کرده است. ابراهیم شادمان مصرکانلو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات