تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 - 13:17
کد خبر : 3169

در باب راه اندازی سرویس روزنامه نگاری مدنی در کردنامه

در باب راه اندازی سرویس روزنامه نگاری مدنی در کردنامه
کردنامه در سرویس روزنامه نگاری مدنی به ابعاد مختلف کنشگری، ابزارها، مهارت‌ها و باید و نبایدهای کنشگری به همراه بخش‌های اغلب نادیده‌انگاشته‌شده در جریان کنشگری مدنی می پردازد.

متون فراوانی درخصوص فعالیت‌های مدنی و برخی از وجوه کنشگری نوشته و منتشر شده ‌است. اما راهنمای آموزشی در دسترس نبوده ‌است که بتواند موضوع کنشگری مدنی و مسائل مرتبط با آن را در یک مجموعه کنار هم بگذارد و همزمان متنی را آماده کند که بتواند به شیوه‌ای آموزشی، مسیر کنشگری مدنی را با اجزای لازم و ممکن ترسیم کرده و مانند یک خودآموز عمل کند؛ راهنمایی که اصول اولیه موضوع کنشگری را و نیز شناخت ماهیت آن و ضرورت‌های موجود را در کنار بحث‌های نظری و موضوعات جدید کنشگری مدنی توأمان در بر بگیرد و کنشگران مدنی را با دنیای کنشگری آشنا کند

کردنامه بنا بر مسئولیت اجتماعی خود و در راستای ترویج فعالیت های اجتماعی غیر خشونت آمیز، در بخش اجتماعی خود سرویس روزنامه نگاری مدنی را راه اندازی کرده است. کردنامه در این سرویس تلاش می کند تا بر اساس آخرین مدل ها و متدهای کنشگری در جوامع باز، ساختار و تعاریف منظم و منسجمی از کنشگری مدنی را ارائه نماید که در واقع نوعی نقشه راه و راهنمای کنشگری محسوب می شود. کردنامه برای دوام و بقای امید در میان شهروندان مسئول و شهروندان پرسشگر تلاش می کند و معتقد به حقوق همه آحاد جامعه، گروه‌ها و نیروهای اجتماعی با هر نوع اعتقادی از هر جنس، قوم و تعلق‌های سیاسی غیر خشونت‌آمیز است. کردنامه برای ظرفیت سازی و گسترش جامعه مدنی توسعه گرا تلاش می کند و در این راستا تلاش همه دغدغه مندان توسعه همه جانبه را می ستاید.

خلا موجود در حوزه های کنشگری اجتماعی در جامعه کردستان مهمترین دلیل فعال تر شدن سرویس روزنامه نگاری مدنی در پایگاه خبری تحلیلی کردنامه است. در واقع این مطالب در در پاسخ به یک نیاز جدی و خلائی واقعی منتشر می شود که از تعریف و نقش‌های کنشگری مدنی آغاز شده، با تئوری‌های تغییر و بقا بسط یافته و در نهایت، با بررسی پایداری کنشگری مدنی پایان یافته ‌است

کردنامه در سرویس روزنامه نگاری مدنی به ابعاد مختلف کنشگری، ابزارها، مهارت‌ها و باید و نبایدهای کنشگری به همراه بخش‌های اغلب نادیده‌انگاشته‌شده در جریان کنشگری مدنی می پردازد.

ما امیدواریم که کنشگران مدنی بتوانند با مطالعه و تمرین بخش‌های مختلف راهنما، در راه حرفه‌ای‌تر شدن فعالیت‌های مدنی و کنشگری در جامعه ایرانی قدم بردارند، ضمناً کردنامه در این مسیر از آثار، مطالب، انتقادات و پیشنهادات مخاطبین در سرویس روزنامه نگاری مدنی استقبال می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات