تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1402 - 18:00
کد خبر : 3496

در رتبه‌بندی گرین‌متریک؛ دانشگاه کردستان رتبه ۶۶۵ جهانی را کسب کرد

در رتبه‌بندی گرین‌متریک؛ دانشگاه کردستان رتبه ۶۶۵ جهانی را کسب کرد

بر اساس رتبه‌بندی گرین‌متریک سال ۲۰۲۳، دانشگاه کردستان رتبه ۶۶۵ جهان در جمع دانشگاه‌های فعال در حوزه توسعه پایدار را کسب کرد. رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی گرین‌متریک به ابتکار دانشگاه اندونزی و با هدف ترویج اهداف توسعه پایدار در آموزش عالی در سال ۲۰۱۰ شکل گرفت. در این نظام رتبه‌بندی، دانشگاه‌ها بر اساس تعهد و اقداماتشان در

بر اساس رتبه‌بندی گرین‌متریک سال ۲۰۲۳، دانشگاه کردستان رتبه ۶۶۵ جهان در جمع دانشگاه‌های فعال در حوزه توسعه پایدار را کسب کرد.

رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی گرین‌متریک به ابتکار دانشگاه اندونزی و با هدف ترویج اهداف توسعه پایدار در آموزش عالی در سال ۲۰۱۰ شکل گرفت.

در این نظام رتبه‌بندی، دانشگاه‌ها بر اساس تعهد و اقداماتشان در راستای مباحث پایداری رتبه‌بندی می‌شوند.

در لیست رتبه‌بندی گرین‌متریک ۲۰۲۳، تعداد ۱۱٨۲ دانشگاه از سراسر جهان حضور دارند و همچنین اسامی ۳۵ دانشگاه ایرانی نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

دانشگاه کردستان در سومین سال متوالی حضور در این رتبه‌بندی، موفق به کسب رتبه ۱۶ در بین کل دانشگاه‌های ایرانی و رتبه جهانی ۶۶۵ شد.

معیارهای ارزیابی گرین‌متریک برای رتبه‌بندی مراکز آموزش عالی شامل زیرساخت با وزن ۱۵ درصد، انرژی و تغییرات اقلیمی با وزن ۲۱ درصد، مدیریت پسماند با وزن ۱٨ درصد، آب با وزن ۱۰ درصد، حمل و نقل با وزن ۱٨ درصد و آموزش و پژوهش با وزن ۱٨ درصد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات