تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 12:57
کد خبر : 3308

در مزارع سبزی جاده ساحلی و چەم شار سنندج چه خبر است؟

در مزارع سبزی جاده ساحلی و چەم شار سنندج چه خبر است؟
اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در گفتگو با کردنامه از برخی واقعیت ها در پشت پرده مزارع سبزی کاری اطراف سنندج پرده برداشت که بد نیست شهروندان سنندجی از آن مطلع باشند.

کردنامه؛ اقبال حمیدی  مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در گفتگو با کردنامه گفت: در سنوات گذشته شماری از سبزی کاران مسیر جاده ساحلی سنندج خروجی اصلی فاضلاب بیمارستان توحید را با گونی های ماسه مسدود می کردند تا فاضلاب به بالادست برگشت بخورد و مزارع سبزی را با آن آبیاری کنند، که با این موضوع برخورد شد.

وی افزود: تمامی چاه های آب کشاورزی مسیر جاده ساحلی سنندج چون از زهکش رودخانه قشلاق تغذیه می شوند باید توسط بهداشت سنندج پایش و کیفیت آب مصرفی توسط مزارع سبزی کاری مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان خاطر نشان کرد: کمیته آبیاری محصولات کشاورزی با تولیت دانشگاه علوم پزشکی در کردستان شکل گرفته و با قاطعیت با هرگونه استفاده از فاضلاب در محصولات کشاورزی برخورد خواهد کرد.

در ادامه حبیب زاده معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: تمامی چاه های پایین دست تصفیه خانه فاضلاب سنندج و در بستر رودخانه قشلاق توسط کمیته آبیاری محصولات کشاورزی پایش و کنترل می شود.

وی اظهار کرد: هرگاه مزرعه سبزی کاری رفتید و دیدید که خاک مزرعه سیاه است، از آن مزرعه خرید نکنید چون قطعاً با فاضلاب آبیاری می شود!

به گفته حبیب زاده بخشی از فاضلاب ورودی به تصفیه خانه فاضلاب سنندج فقط تصفیه فیزیکی می شود و بخشی هم تصفیه کامل می شود، اما این دو نوع تصفیه دوباره در رودخانه پایین دست تصفیه خانه مجدداً با هم ترکیب می شوند و کشاورزان گاهاً با لوله و موتور آب از آن فاضلاب برداشت می کنند، با این موضوع چندین بار برخورد شده است اما دوباره از ان استفاده می کنند.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با تاکید بر اینکه هرگونه استفاده از فاضلاب خام و فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری محصولات سبزی و صیفی ممنوع است، گفت: هرجا شهروندان و خبرنگاران با این مساله مواجه شدند مراتب را به محیط زیست کردستان گزارش دهند. بر اساس ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب هرگونه نظارت بر کیفیت منابع آب به محیط زیست واگذار شده است و هیچگونه کوتاهی از هیچ شخص و شخصیت حقیقی و حقوقی پذیرفته نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات