تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 15:25
کد خبر : 2176

روزی با رنگ و بوی دخترانه

روزی با رنگ و بوی دخترانه
در تقویم کشورمان یک روز به نام دختر وجود دارد، روزی که شیرینی خاص خود را دارد و ما را متوجه این نعمات بزرگ هستی می کند.

به گزارش کردنامه، در ذهن خود تصور می کنم دنیای بدون دختر را، دنیایی بی رنگ و خاکستری، سوت و کور، دنیایی خالی از احساس، دنیایی خالی از ذوق، خالی از مهر، خالی از شوق و خالی از شور و شعف.

بعد نگاهی بە تاریخ می‌اندازم، بە درازای تاریخ داستان‌ها شنیده‌ام از طرد شدن‌ها، سرکوب شدن‌ها، زندە بە گورشدن‌ها، دخترکشی‌ها و چه داس‌ها که روایت‌ها دارند از قصه تلخ دخترکشی، چه خاک‌ها که فریاد دخترها را به یغما برده و چه تاوان‌هایی که به جرم گناه ناکرده بر سر دختران سرزمینم فرود آمده است.

و بعد نگاهی بە امروزە دنیا می‌اندازم، دخترانی کە نسل بە نسل از پس آن همە سرنوشت تلخی کە در طول تاریخ برای دخترها رقم خوردە، سربلند بیرون آمدە و حال برای خود و دنیا مایە افتخاری شدەاند کە بە دنیا ثابت کردەاند حضورشان را، وجودشان را، اهمیتشان را…

لذت بخش است که از پس آن همه قصه پر غصه‌ای که دختر بودن در طول تاریخ با خود یدک می‌کشد، دیدن دخترانی که امروز سهمی در دنیا دارند، دخترانی که دکتر شده‌اند، معلم شده‌اند، مادر شده‌اند، مهندس شده‌اند؛ دخترانی که سهمی در دنیای بە ظاهر مردانه دارند.

امروز دختران اجاق‌های سوزان و روشن خانە هستند کە بی گرمای حضورشان و بدون روشنایی وجودشان دنیا تاریکی محضی بیش نیست.

دخترانی کە تا چشم برهم می‌گذاری قد می‌کشند، بزرگ می‌شوند و تکیەگاهی می‌شوند برای مادر، عصایی می‌شوند برای پدر، همدمی برای خواهر و غم‌خواری می‌شوند برای برادر.

روز دختر که از راه می‌رسد کافی است صفحه مجازیت را کمی بالا و پایین کنی تا با هجومی از عکس‌های زیبا از دختران روبه‌رو ‌شوی که لبخند روی لبشان، حاکی از رضایتی است که از دختر بودنشان دارند؛ همان‌هایی که در آغوش پدر با عشق پرورده و با دستان پر مهر مادر بزرگ شده‌اند.

دیدن عکس‌های جذابی از دختران که در کنار پدرشان احساس غرور می‌کنند، دیدن عکس پدرانی که با عشقی بی‌کران برای دختر بچه زندگیشان لاک می‌زنند، دیدن عکس مادری که با محبت مشغول چیدن تار به تار موهای دختری است که به دنیا آمده است تا رایحه‌ای ناب به زندگیشان ببخشد؛ و چه اندازه لذت بخش است دیدن این عکس‌های زیبا برای اینکه بدانیم دنیای دخترها جدا از افسانه‌های غمگینی که هر روز در گوش مردم شهر نجوا می‌شود؛ هنوز هم قصه شیرینی است…

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات