تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 12:02
کد خبر : 3123

روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی

روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان در نشست با فرماندار جدید شهرستان کامیاران، ظرفیت‌ها و مشکلات سه حوزه مربوطه را مورد بررسی قرار دادند.

به‌ گزارش کردنامه، منصور مهرزاد در این نشست ضمن تبریک انتصاب کیانوش ثقفی‌نیا به‌عنوان فرماندار جدید کامیاران، به معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان کامیاران در خصوص بافت و آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، رشته‌ها و تولیدات صنایع‌دستی و پتانسیل‌های توسعه در سه حوزه پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: شهرستان کامیاران به‌لحاظ برخورداری از پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی و دارا بودن توانایی بالقوه بالا، طبیعت بکر و زیبا و صنایع‌دستی منحصربه‌فرد یکی از مناطق مستعد در حوزه گردشگری استان است.

مهرزاد، توسعه گردشگری این شهرستان و بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت‌ها را نیازمند برنامه‌ریزی جامع عنوان کرد و افزود: باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت‌ها در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه روستای هدف گردشگری پالنگان جزو هشت روستای مطرح شده در مسیر ثبت جهانی است، عنوان کرد: ثبت جهانی روستای تاریخی پالنگان مستلزم همکاری همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی و فعالان رسانه‌ای است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: در این جلسه همچنین بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کامیاران و به‌ویژه روستای هدف گردشگری پالنگان، ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط در حفظ و احیای میراث‌فرهنگی، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی برای فروش محصولات هنرمندان و ایجاد تاسیسات گردشگری برای رفاه حال گردشگران تاکید شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات