تاریخ انتشار : دوشنبه 3 تیر 1398 - 7:49
کد خبر : 1153

سنندج مهیای برگزاری کنگره مشاهیر کُرد است

سنندج مهیای برگزاری کنگره مشاهیر کُرد است

به گزارش کردنامه؛ عدنان برزنجی، در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: کنگره مشاهیر کُرد، با هدف معرفی، شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد و تقدیر از سال‌ها خدمت و تلاش نام آوران کرد سراسر دنیا طراحی شد. به گزارش کردنامه؛ عدنان برزنجی، در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: کنگره مشاهیر کُرد، با

به گزارش کردنامه؛ عدنان برزنجی، در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: کنگره مشاهیر کُرد، با هدف معرفی، شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد و تقدیر از سال‌ها خدمت و تلاش نام آوران کرد سراسر دنیا طراحی شد.

به گزارش کردنامه؛ عدنان برزنجی، در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: کنگره مشاهیر کُرد، با هدف معرفی، شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد و تقدیر از سال‌ها خدمت و تلاش نام آوران کرد سراسر دنیا طراحی شد.

وی با بیان اینکه سنندج شهر فرهنگی است، عنوان کرد: در همین راستا سنندج بایستی مادر همه شهرها از لحاظ فرهنگی باشد.

مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی سنندج و تکریم و معرفی مفاخر کُرد را رویداد بزرگ فرهنگی دانست و افزود: امیدواریم این دوره از کنگره مشاهیر کُرد به گونه ای برگزار شود که برندی برای دوره‌های آتی آن و الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد.

برزنجی با اشاره به روند برگزاری این کنگره تصریح کرد: تدابیر لازم برای هر چه بهتر برگزار شده این رویداد فرهنگی اندیشیده شده و سنندج مهیای کنگره ای در حد مشاهیر کُرد است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره فرزانگان کُرد و وجه تمایز آن با کنگره مشاهیر کُرد، ذکر کرد: در کنگره مشاهیر کُرد از مفاخر کُرد زنده و کُردشناسان در سطح بین المللی تجلیل می‌شود که تاکنون این اتفاق در هیچ جای دنیا روی نداده است و در نوع خود بینظیر است.

این فعال فرهنگی همچنین گفت: تلاش شده است مشاهیر کُرد در همه بخش ها اعم از هنرمندان، ادیبان، شاعران، کارآفرینان، ورزشکاران، علما و تمام کسانی که در بخش های مختلف نام آور بوده‌اند معرفی شوند و در همین راستا نیز کمیته علمی کنگره در شش بخش از اساتید دانشگاهی و متخصصان هر حوزه نکته نظرات خود را اعلام و به جمع بندی نهایی رسیده است.

مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد اضافه کرد: در راستای هرچه بهتر برگزار کردن این کنگره شش کمیته شامل مالی، امنیت و انتظامات، پشتیبانی، اطلاع رسانی و فضای مجازی، تبلیغات و فضاسازی و تشریفات و امور بین الملل تشکیل شده است.

برزنجی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان مسئولیت کمیته علمی این کنگره را بر عهده دارد، گفت: ذیل این کمیته هم کارگروه‌های هنر، زبان و ادبیات، علوم پایه و مهندسی، کشاورزی و علوم پزشکی و طب سنتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در برگزاری این کنگره تلاش شده است از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و اقشار مختلف مردم در حوزه های مختلف بهره گرفته شود، افزود: خوشبختانه فعالان فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر استان در کنار مسئولان استانی به خوبی و در حد قابل توجه ما را در برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یاری رساندند و قدردان این حمایت ها و تلاش ها هستیم و خواهیم بود.

برزنجی در پایان به ویژه برنامه های جنبی کنگره مشاهیر کرد نیز اشاره و یادآور شد: برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید خوشنویس ایران، برپایی نمایشگاه کتاب، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، افتتاح پارک مشاهیر کُرد، برگزاری چندین شب شعر و کنسرت های موسیقی از جمله ویژه برنامه‌های که در طول برگزاری این کنگره در سنندج پیش بینی شده است.

کنگره مشاهیر کُرد در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیر ماه جاری با تجلیل از مفاخر و مشاهیر کُرد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه کُردستان برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات