تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 7:33
کد خبر : 3314

کردنامه گزارش می دهد:

لابی ذی­نفوذها برای جلوگیری از لغو قرارداد دلالان زمین در شهرکهای صنعتی

لابی ذی­نفوذها برای جلوگیری از لغو قرارداد دلالان زمین در شهرکهای صنعتی
برخی شخصیت های ذینفوذ در موضوع ورود کرده و خواهان عدم لغو قرارداد واگذاری اراضی صنعتی با دلالان شوند، اما شرکت شهرک های صنعتی خط قرمزی در این زمینه ندارد و در سال جاری از 60 قرارداد واگذاری مطروحه در جلسات کمیته پایش، 35 مورد مورد فسخ شده است.

کردنامه؛ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان روز دو شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ در گفتگو با کردنامه، با اشاره به اینکه ۳۰ شهرک به مساحت حدود ۱۸۰۰ هکتار در استان کردستان وجود دارد، اظهار کرد: نسبت سرانه اراضی صنعتی در کردستان به سرانه کشوری، ۱۱ به ۱۸ است که با تمرکز بر افزایش شمار شهرک های صنعتی تلاش خواهیم کرد در سنوات آینده این فاصله را کمتر کنیم.

وی از تمرکز بر روی چند موضوع مهم از جمله توسعه نواحی صنتی، توسعه شهرک سازی و ایجاد زیرساخت های صنعتی، کیفی سازی و نیز اقدامات حمایتی برای حمایت از صنایع کوچک در شرکت شهرک های صنعتی کردستان خبر داد و گفت: شهرک صنعتی فقط زمین نیست بلکه تکمیل و استانداردسازی زیرساخت شهرک های صنعتی نیز مهم است و متاسفانه در برخی از شهرک های ما نواقص جدی وجود دارد و ما به رفع آنهار اهتمام ویژه به آن داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در توضیح کیفی سازی گفت: با همکاری دستگاه های متولی در کمیته پایش به طور جد در موضوع اراضی صنعتی سنندج ۴ و نیز منطقه ویژه اقتصادی بانه و دیگر شهرک های صنعتی کردستان ورود کرده ایم و کسانی که اراضی صنعتی دریافت اما در آنها واحد صنعتی و تولیدی و مستحدثات احداث نکرده اند در کمیته پایش قرارداد آنها لغو و وجه پرداختی به نرخ سال واگذاری به آنها عودت می شود.

وی البته از کم بودن جلسات کمیته پایش گلایه کرد و گفت: برخی اقدامات هزینه دارد و برخی برخوردها با دلالان باعث می شود برخی شخصیت های ذینفوذ در موضوع ورود کرده و خواهان عدم لغو قرارداد واگذاری اراضی صنعتی با دلالان شوند، اما شرکت شهرک های صنعتی خط قرمزی در این زمینه ندارد و در سال جاری از ۶۰ قرارداد واگذاری مطروحه در جلسات کمیته پایش، ۳۵ مورد مورد فسخ شده است.

وی افزود: در مجموع شهرک های صنعتی کردستان قریب ۷۱۵ واحد صنعتی به بهره ر برداری رسیده اند و مابقی نیز طرح های صنعتی هستند که از مجموع آنها ۱۳۰ تا ۱۶۰ واحد به دلایل متعدد و البته متفاوت، راکد هستند.

حمید امانی تصریح کرد: شهرک صنعتی ۲ کامیاران و شهرک انرژی خورشیدی قروه دو شهرک جدید استان هستند که اراضی و اعتبارات برای آنها فراهم شده و در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان همچنین از تعریف ۲۳ پروژه توسعه زیرساختی در شهرک های موجود صنعتی کردستان خبر داد و گفت: معابر برخی شهرک های صنعتی، تامین آب، بهسازی و آسفالت راه دسترسی، خطوط انتقال فاضلاب و … جزو پروژه هایی هستند که در شرکت شهرک های صنعتی کردستان بر روی آنها تمرکز شده است.

وی در باب وضعیت شبکه جمع آوری فاضلاب و خط انتقال فاضلاب صنعتی شهرک سنندج ۴ (سرنجیانه)  اظهار داشت: فعلاً واحدهای تولیدی و صنعتی و اقتصادی در حال احداث هستند و هنوز فاضلابی از این واحدها تولید نشده که ورود آن به رودخانه قشلاق نگران کننده باشد اما شرکت شهرک های صنعتی برای جمع آوری و انتقال آن برنامه ریزی خواهد کرد، همچنان که خوشبختانه خط انتقال فاضلاب شهرک صنعتی بانه بر اساس اصول و استانداردهای فنی انجام شد و تهدیدی متوجه محیط زیست نیست.

امانی احتمال آلودگی رودخانه قشلاق و اراضی کشاورزی اطراف شهرک صنعتی سنندج ۴ به دلیل عدم احداث تصفیه خانه اختصاصی برای تصفیه فاضلاب صنعتی را رد کرد و گفت: این نکته قطعاً در دستور کار قرار خواهد گرفت و اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی بیفتد.

وی همچنین در باب چگونگی صدور مجوز شهرک صنعتی غیر دولتی برای پتروشیمی کردستان و مطالعات امکان سنجی و نحوه اخذ استعلامات برای این شرکت، اظهار داشت: پرونده پتروشیمی کردستان در دست بررسی است و موضوع بررسی و نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

حمید امانی البته تصریح کرد: من شخصاً از خبرنگاران درخواست کرده ام به موضوع پتروشیمی سنندج با دقت و حساسیت ورود کنند و ما بعنوان شرکت شهرک های صنعتی کردستان کارهایی را در این رابطه شروع کرده ایم تا شرکت پتروشیمی کردستان مسئولانه تر با استان برخورد کند، وی البته دربار این اقدامات چیزی نگفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات