تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 - 14:02
کد خبر : 2657

دونده کردستانی در رویای کسب مدال آسیا

دونده کردستانی در رویای کسب مدال آسیا
"صدف آقاجانی" دونده کردستانی رکوردار ماده هفتگانه کشور که این روزها می‌توان به عنوان یک پدیده در ورزش دو و میدانی استان از او نام برد، یکی از رویاهای ورزشی خود را حضور در مسابقات آسیایی و کسب مدال آن عنوان کرد.

به گزارش کردنامه، «صدف آقاجانی، رکورد ملی دو و میدانی ماده هفتگانه رده سنی جوانان کشور را شکست» این عنوان تیتری بود که در اواخر تیرماه سال جاری و در جریان بیست ‌و ششمین دوره رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور اعلام شد و موجی از خوشحالی را برای اهالی ورزش استان کردستان پدید آورد.

آقاجانی، در جریان برگزاری دومین روز از بیست ‌و ششمین دوره رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور و در رقابت ماده هفتگانه با کسب چهار هزار و ۸۳۴ امتیاز، ضمن در اختیار گرفتن عنوان نخست این مسابقات، توانست رکورد ملی رده سنی جوانان کشور را نیز ارتقاء دهد.

او همچنین با ثبت این امتیاز، توانست رکورد باشگاهی ماده هفتگانه کشور که با چهار هزار و ۷۸۰ امتیاز در تاریخ ۲۱ مرداد سال ۱۳۸۶ و در اختیار “پدیده بلوری زاده” بود را پس از گذشت ۱۵ سال بشکند.

صدف آقاجانی، تاکنون ۴۲ مدال رنگارنگ مسابقات مختلف را در کارنامه خود دارد که کسب مدال طلای کشور و رکوردشکنی امسال او، مهمترین عنوان دست یافته‌اش تاکنون بوده است.

او در آستانه ۲۰ سالگی قرار دارد و از این پس در مسابقات رده سنی بزرگسالان شرکت خواهد کرد. با او گفتگویی مفصل را داشتیم که در ادامه می خوانید.

از چه سالی به ورزش دو و میدانی روی آوردید؟

سال ۱۳۹۵ در مسابقات استعدادیابی آموزش و پرورش شرکت کردم و با توجه به استعدادی که در این رشته داشتم توسط مربیانم انتخاب شدم، از شش سال پیش تاکنون در رشته دو و میدانی فعالیت کرده‌ام و به طور حرفه‌ای در رشته هفتگانه سه سال است که مشغول به فعالیت هستم.

در طول این شش سال تا امسال مدال طلا را در کارنامه‌ام نداشتم که خدا را شکر امسال توانستم به این مهم دست یابم و رکوردشکنی هم داشته باشم.

در حال حاضر هم عضو تیم باشگاه پلیمر خلیج فارس خرم آباد هستم.

از آخرین مسابقات خود برای ما بگویید و اینکه به چه مقام‌هایی دست یافتید؟

کسب مقام اول قهرمانی بزرگسالان در ماده هفتگانه (مشهد)، مقام اول لیگ مرحله یک بزرگسالان در ماده هفتگانه (تهران) همراه با رکوردشکنی، مقام دوم قهرمانی جوانان در ماده هفتگانه (اراک) و مقام اول در ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی قهرمانی جوانان (اراک) همراه با رکوردشکنی، از جمله مقام‌هایی بوده که در سال جاری کسب کرده‌ام.
 

دونده کردستانی رکوردار کشور به مدال آسیایی می‌اندیشد


زیر نظر چه مربیانی تاکنون فعالیت داشته‌اید؟

مربیان من از ابتدا تاکنون آقای هژیر فاطمی کرد و خانم پرتو احمدی بوده‌اند که همواره من را در مسابقات حمایت کرده‌اند.


وضعیت رشته دو و میدانی در استان کردستان در حال حاضر چگونه است؟

سطح ورزش دو و میدانی در طول چند سال اخیر در کردستان بسیار ارتقا یافته و واقعا زنده شده است، چه بخش بانوان و چه آقایان که آقایان ما پارسال کاپ طلا را گرفتند و بانوان هم همیشه در مسابقات مدال گرفته‌ایم.

فقط تنها مشکلی که وجود دارد این است آنگونه که باید حمایت نشدیم و اسپانسر و حامی مالی نداریم.

هیات دو و میدانی استان در حد وسع خود تاکنون کم و بیش حمایت‌هایی را از ما داشته‌اند اما این کمک‌ها در حد هزینه‌های ما نبوده است و خود ما ورزشکاران هم از جیب خودمان هزینه کرده‌ایم.
 

دونده کردستانی رکوردار کشور به مدال آسیایی می‌اندیشد


امکانات این رشته در استان در سطحی قرار دارد؟

امکانات مرکز استان در مقایسه با شهرستان‌های دیگر که پیست دوومیدانی ندارند خوب است، هرچند مقداری پیست ترمیم لازم دارد اما امیدواریم زمان تمرین ورزشکاران و مردم عادی یکی نباشد، چون همزمانی این دو باعث مشکلات بسیاری برای ورزشکاران می‌شود.


آیا در استان کردستان دو و میدانی کاران اسپانسر دارند؟

نه متاسفانه، مشکل اصلی ما عدم حمایت اسپانسر بوده و برغم اینکه دوومیدانی پرمدال‌ترین رشته ورزشی است اما اسپانسری در استان ندارد.

وقتی شخصی به ورزش روی می‌آورد به امید آنکه به جایگاهی برسد تلاش می‌کند اما هنگامی که می‌بیند همه هزینه‌ها را باید خودش تامین کند و دغدغه مالی دارد، دل‌زده می‌شود.

دوومیدانی پرامتیازترین و مدال آورترین رشته است پس چرا باید مظلوم واقع شود و هیچکس از آن حمایت نکند.
 

دونده کردستانی رکوردار کشور به مدال آسیایی می‌اندیشد

بهترین و بدترین خاطرات ورزشی شما طی این سال‌ها چه بوده است؟

بهترین خاطره ورزشی من رکوردشکنی امسالم است که بعد از ۱۵ سال توانستم رکورد کشور را جابجا کنم و بدترین آن هم مربوط به سال ۱۳۹۹ می‌شود که هم آسیب دیدگی ورزشی داشتم و هم پدرم از دنیا رفت. در مجموع سال ۱۳۹۹ همه چیز برای من بد پیش رفت و نتوانستم در مسابقات شرکت کنم و تقریبا پنج شش ماهی ورزش را کنار گذاشتم. در پایان آن سال دوباره خواستم در مسابقات شرکت کنم که به دلیل مثبت بودن تست کرونا از حضور در مسابقات کنار گذاشته شدم.


در حال حاضر رویای ورزشی شما چیست؟

تا قبل از رکوردشکنی امسال، رویای من قهرمانی و رکوردشکنی در سطح کشور بود اما در حال حاضر بسیار بالاتر رفته و راهیابی به مسابقات آسیایی و دست یافتن به مدال آسیایی است که احساس می‌کنم دست یافتنی است و ان شاالله بعد از آن اهداف بالاتر.


الگوی ورزشی شما چه کسی بوده است؟

آقاجانی: الگوی من “مریم طوسی” رکوردار ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر ایران هستند چون ذهن برنده‌ای دارند و هر بار که مصاحبه‌ها و حرف‌های ایشان را گوش می‌دهم نشان می‌دهد که فعل خواستن را صرف کرده‌اند.

دونده کردستانی رکوردار کشور به مدال آسیایی می‌اندیشد

سخن پایانی…

آقاجانی: از مربیانم آقای فاطمی و خانم احمدی تشکر ویژه دارم چون هم حامی مالی و هم معنوی من بوده‌اند و در حد توان خود همیشه من را کمک کرده‌اند و امیدوارم روزی بتوانم کمک‌های آنها را جبران کنم.

لازم به ذکر است ورزشکارانی همچون صدف آقاجانی که در اول راه ورزش قهرمانی قرار دارند نیازمند حمایت جدی هستند تا دل زده نشده و چراغ عمر ورزش قهرمانی آنها همچنان پر فروغ باشد.

هفتگانه یکی از رشته‌های ترکیبی دو و میدانی است که ورزش‌کاران آن در هفت ماده مختلف، طی دو روز پیاپی (صبح و عصر) مسابقه می‌دهند. بر اساس رکوردهایی که شرکت‌ کنندگان در هریک از این رشته‌ها ثبت می‌کنند، امتیازاتی مطابق جدولی خاص به آن‌ها تعلق می‌گیرد و در نهایت، برنده مسابقه شخصی خواهد بود که بیشترین امتیاز را در مجموع هفت ماده کسب کرده‌ است.

گفتگو از ویدا باغبانی، خبرنگار کردنامه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات