تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 12:55
کد خبر : 3127

وجود ۴۷۳ پروژه نیمه‌تمام اولویت‌دار در کردستان

وجود ۴۷۳ پروژه نیمه‌تمام اولویت‌دار در کردستان
سرپرست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كردستان گفت: در حال حاضر 473 پروژه نيمه‌تمام داراي اولويت با پيشرفت‌هاي 30 تا 70 درصد در استان وجود دارد.

به گزارش کردنامه، اکبر محمدی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دهگلان اظهار داشت: در سال گذشته کلیه اعتبارات تخصیصی به تفکیک هر شهرستان به فرمانداران ابلاغ شد.

وی افزود: این حق فرمانداران است که در جریان اعتبارات اختصاص یافته باشند و براساس آن برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: معتقدیم اعتبارات هر شهرستان باید در همان شهرستان هزینه شود و خوشبختانه به واسطه اطلاع دقیق فرمانداران از میزان تخصیص‌ها، ۱۰۰ درصد از اعتبارات در محل خود هزینه شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه نشده در حساب دستگاه‌های اجرایی استان موجود است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: براساس آنچه قبلاً هم اطلاع‌رسانی شده است، رشد ۴۶ درصدی اعتبارات را در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته داریم که در این زمینه در رتبه ۱۴ کشوری قرار گرفته ایم که این مهم نسبت به سال گذشته ۱۰ رتبه ارتقاء پیدا کرد و این مهم حاصل تلاش استاندار محبوب و مردمی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور است.

این مقام مسئول با اشاره به سیاست ها و اولویت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در سالجاری عنوان کرد: در سالجاری این سازمان همسو با سیاست های نماینده عالی دولت در استان و با تاکید اولویت بندی پروژه های نیمه تمام استان سعی دارد نسبت به اتمام پروژه های مهم و تاثیر گذار در زمینه توسعه استان و همچنین پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد به صورت جدی اهتمام ورزد.  

وی با تاکید بر ضرورت همراهی هرچه بیشتر نمایندگان در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان برنامه‌ریزی در استان، گفت: در حال حاضر ۴۷۳ پروژه نیمه‌تمام دارای اولویت با پیشرفت‌های ۳۰ تا ۷۰ درصد وجود دارد که اجرای این تعداد پروژه حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

محمدی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باید اولویت مسئولان باشد و نباید با شروع پروژه جدید بار مالی مضاعف را متوجه دولت نمائیم و در صورت ضرورت تعریف پروژه جدید حداقل باید ۲۰ درصد از اعتبار مورد نیاز پروژه در سال اول تامین گردد و سایر شرایط آئین نامه ماده ۲۳ قانون الحاق نیز رعایت شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به نامگذاری سالجاری با عنوان “رشد تولید، مهار تورم”  از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: برنامه ریزی در راستای تحقق شعار سال الزام و نیاز ضروری است و باید با تمام توان در راستای تحقق منویات معظم له گام برداریم.

محمدی با اشاره به اهمیت اعتبارات عمرانی نیز گفت: اعتبارات عمرانی می‌تواند اهرمی برای جذب اعتبارات دیگر شود و مدیریت درست اعتبارات عمرانی می‌تواند در راستای انتفاع حوزه‌های تولیدی و اقتصادی بسیار تاثیرگذار باشد.

در پایان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خواستار پیگیری مجدانه اعتبارات ملی توسط کلیه دستگاه های اجرایی از سازمان ها و وزارتخانه‌های متبوع شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات