تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 11:21
کد خبر : 2922

کاهش ۴٫۱ درصدی نرخ زاد و ولد در کردستان

کاهش ۴٫۱ درصدی نرخ زاد و ولد در کردستان
مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در سال 1401 تعداد 22 هزار و 489 واقعه ولادت در استان به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن 4.1 درصد کاهش داشته است.

به گزارش کردنامه، علی جوکار در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته تعداد ولادت ثبت شده پسران ۱۱ هزار و ۶۳۵ مورد و در دختران ۱۰ هزار و ۸۵۴ واقعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰٫۶۴  سال بوده، افزود: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۳۰٫۱ درصد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۷٫۲ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه تولد دختر حدود ۱۰۷ واقعه تولد پسر به ثبت رسیده است.

“محمد” همچنان پرطرفدارترین اسم در کردستان

وی فراوانی پنج نام اول در پسران را به ترتیب محمد با ۵۸۸ مورد، آیهان ۳۷۹، شاهان ۳۲۵، آراد ۲۶۲ و میران با ۲۱۲ مورد نام برد و افزود: فراوانی پنج نام اول در دختران نیز آنیا با ۴۱۱ مورد، دلوین ۲۷۳، ماهلین ۱۹۸، آیلا ۱۶۸ و نیلا با ۱۶۶ مورد بوده است.

جوکار در ادامه میزان وفات در سال ۱۴۰۱ را ۷ هزار و ۸۸۲ واقعه عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱٫۸ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد وفات ثبت شده در مردان را ۴ هزار و ۵۳۱ واقعه و در زنان ۳ هزار و ۳۵۱ واقعه اعلام کرد و ادامه داد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۴٫۲۹ سال و زنان فوت شده ۷۰٫۰۱  سال بوده است و نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۳۵٫۲ در کردستان بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده در زنان حدود ۱۳۵ واقعه وفات در مردان به ثبت رسیده است.

ثبت ۱۳ هزار و ۶۵ واقعه ازدواج در سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۵ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که میانگین سن ازدواج بار اول مردان ۲۷٫۹۸ سال و زنان ۲۳٫۷۲ سال بوده است.

وی بیشترین ازدواج ثبت شده بار اول مردان را مربوط به گروه سنی ۲۹-۲۵ سال به تعداد ۴ هزار و ۴۳۱ مورد عنوان کرد که به روایتی ۳۳٫۹ درصد از کل ازدواج های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار همچنین بیشترین ازدواج ثبت شده بار اول زنان را مربوط به گروه سنی ۲۴-۲۰ سال به تعداد ۳ هزار و ۵۴۷ مورد برشمرد که به روایتی ۲۷٫۱ درصد از کل ازدواج های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

وی در مورد وضعیت طلاق در استان نیز گفت: در سال گذشته ۵ هزار و ۲۳۰ واقعه طلاق در کردستان به ثبت رسیده که میانگین سن طلاق بار اول مردان ۳۶٫۲۳ سال و میانگین سن طلاق بار اول زنان ۳۱٫۵۷ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان افزود: بیشترین طلاق ثبت شده بار اول مردان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۱ هزار و ۲۷۶ مورد بوده که به روایتی ۲۴٫۴ درصد از کل طلاق های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین طلاق ثبت شده بار اول زنان نیز مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۱ هزار و چهار مورد بوده که به روایتی ۱۹٫۲ درصد از کل طلاق های ثبت شده مربوط به این گروه سنی می‌باشد.

*آمار استخراج شده ازدواج بر مبنای تاریخ وقوع و براساس گزارش ثبت تا تاریخ ۰۴/۰۲/۱۴۰۲ بوده و قابل تغییر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات