تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402 - 11:27
کد خبر : 3084

کتاب نوشتارهای عکاسی مستند منتشر شد

کتاب نوشتارهای عکاسی مستند منتشر شد
کتاب نوشتارهای عکاسی مستند با نویسندگی فرهاد مطاعی، عکاس کردستانی در 256 از سوی انتشارات کتاب پرگار به چاپ رسید.

به گزارش کردنامه، کتاب نوشتارهای عکاسی مستند مجموعه‌ متونی است که نگارنده آن در باب عکاسی مستند اجتماعی به رشته تحریر درآورده است.

در این مجموعه برای سندیت و اثبات نوشتارها و ارجاعات تاریخی از کتاب‌ها و مقالات معتبری در زمینه عکاسی و دیگر رشته‌های هنری استفاده شده تا مخاطب را با باورهای نگارنده همراه سازد.

کتاب نوشتارهای عکاسی مستند پنج فصل است که فصل اول با عنوان «عکاسان مستند اجتماعی» به تحلیل و بررسی آثار دو عکاس جریان‌ساز می‌پردازد که تحولات و تغییرات بسیاری را به وجود آوردند و هم‌اکنون افراد زیادی پیرو نگاه و رویکرد آنان هستند.

در فصل دوم با عنوان «عکاسی مستند اجتماعی» از زاویه‌های متفاوت به عکاسی مستند اجتماعی پرداخته شده است که شامل تحلیل و بررسی، تحسین و انتقاد، توصیفِ قدرت انتشار عکس مستند و تأثیرگذاری بر دیگر هنرها، همه‌گیری و بررسی رخدادی ناگهانی است، در آخر اما عکاسی مستند، درکسوت تاریخ‌نگار، تلخ خوانده می‌شود.

در فصل سوم با عنوان «عکاسی مستند و سینما» به قرابت عکاسی مستند با سینمای مستند و داستانی می‌پردازد و این مسئله بررسی شده که حاصل این قرابت تولید چه نوع فیلم‌های مستند و داستانی‌ای بوده است و فیلمسازان با چه دیدی به عکاسان مستند اجتماعی می‌نگرند.

فصل چهارم نقد و بررسی چهار مجموعه‌ عکس مستند است که توانسته‌اند جوایز معتبری را کسب کنند و فصل پنجم هم دربردارنده چند نوشتار در باب عکاسی است.

چاپ نخست کتاب نوشتارهای عکاسی مستند در ۲۵۶ صفحه در قطع رقعی در خرداد ۱۴۰۲ در انتشارات کتاب پرگار تهران چاپ و منتشر شده است تا در اختیار علاقه‌مندان به عکاسی مستند و خبری قرار گیرد.

لازم به ذکر است؛ فرهاد مطاعی، نویسنده این کتاب متولد اسفندماه سال ۱۳۶۷ بوده و کارشناس ارشد عکاسی، نویسنده حوزه عکاسی و مدرس دانشگاه است که سال قبل نیز کتاب «روایت در مجموعه عکس مستند» را هم در انتشارات پرگار به چاپ رساند.

برای مشاهده فهرست و خرید کتاب‌های این نویسنده می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کتاب پرگار مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات