تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 - 13:04
کد خبر : 3101

کردستان با شتاب در مسیر صنعتی شدن/ نمی‌توانم وقتی برای پاسخ دادن به تخریب صرف کنم

کردستان با شتاب در مسیر صنعتی شدن/ نمی‌توانم وقتی برای پاسخ دادن به تخریب صرف کنم
استاندار کردستان با اشاره به اینکه در مقطع زمانی حاضر در استان کردستان و در حوزه‌های مختلف اتفاق‌های مختلف در حال رخ دادن است، گفت: امروز در مراسم کلنگ‌زنی یک سرمایه‌گذاری 7 هزار و 500 میلیارد تومانی در بخش چهاردولی قروه عرض کردم که کردستان با شتاب در حال حرکت به سمت صنعتی شدن است.

به گزارش کردنامه، اسماعیل زارعی‌کوشا، شامگاه سه‌شنبه در مراسمی که با هدف تجلیل از اصناف استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: افتخارم این است که خود فرزند یکی از بازاریان جزء در این استان هستم و در سن کودکی هم در مغازه پدری فعالیت کرده‌ام.

جامعه ما امروز گرفتار یک اقتصاد بیمار است

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز گرفتار یک اقتصاد بیمار است، گفت: باورم بر این است که اگر بخواهیم در حوزه اقتصادی استان قدمی بزرگ برداریم و عزمی برای محقق کردن یک اتفاق مبارک جزم کنیم، قطعاً بدون نقش‌آفرینی حوزه اصناف و بازار این اتفاق روی نخواهد داد.

استاندار کردستان تصریح کرد: بازار یکی از ارکان مهم اقتصاد هر جامعه، هر استان و هر شهری است؛ البته نباید فراموش کرد که بازاریان فقط یک فعال اقتصادی نیستند بلکه هیئت امناء و معتمدین یک شهر و یک دیار بوده و مایه اعتبار یک جامعه هستند.

وی با اشاره به ضرورت درس‌آموزی و الگوبرداری از مجامع مختلف، گفت: از زمان‌های قدیم تاکنون سنت حسنه رایج در بازار سنت پاسداشت حرمت بوده است، به این معنی که در بازار، حرمت بزرگ‌تر همواره به عنوان یک وظیفه و تکلیف اخلاقی مورد توجه بوده و ضروری است که این سنت حسنه در همه مجامع ساری و جاری گردد.

کردستان با شتاب در حال حرکت به سمت صنعتی شدن است

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه در مقطع زمانی حاضر در استان کردستان و در حوزه‌های مختلف اتفاق‌های مختلف در حال رخ دادن است، افزود: امروز در مراسم کلنگ‌زنی یک سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش چهاردولی قروه عرض کردم که کردستان با شتاب در حال حرکت به سمت صنعتی شدن است.

وی گفت: خواستار صنعتی شدن کردستان به طریقی هستیم که حتماً محیط زیست، منابع طبیعی و منابع آبی استان حفاظت شود و در مجموع خواستار روی دادن این مهم در سایه تدبیر هستیم.

نمی‌خواهیم صنعتی شدن کردستان به قیمت از بین رفتن منابع زیرزمینی استان محقق شود

استاندار کردستان تصریح کرد: اگر در دیواندره آماده می‌شویم تا یک سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی در حوزه فولاد را به سرانجام برسانیم، کار را با رعایت تمام استانداردها، بویژه در بحث تأمین آب پیش خواهیم برد؛ ما نمی‌خواهیم صنعتی شدن کردستان به قیمت از بین رفتن منابع زیرزمینی و حیات اصلی در استان محقق شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه بازار و تجارت در استان، گفت: در سفری که به استان سلیمانیه عراق داشتیم جلسه‌ای چند ساعته برای رفع موانعی که در مرز گرفتار آن هستیم برگزار شد، هم آن سوی مرز اهتمام جدی بر حل مشکلات داشتند و هم ما با رویکرد عمل‌گرایانه پیش رفته‌ایم و این هم‌سویی نوید بخش کاهش مشکلات تجار در مرز است.

زارعی‌کوشا ظرفیت مرزهای باشماق و سیرانبد را یادآوری شد و افزود: این ظرفیت‌ها به اندازه‌ای هست که نه تنها کردستان بلکه کشور را منتفع کند.

نمی‌توانیم خود را گرفتار حاشیه‌هایی کنیم که تنها نتیجه آنها فرصت‌سوزی است

وی با بیان اینکه کردستان به اندازه کافی در ادوار مختلف و به دلایل گوناگون فرصت از دست داده است، خاطر نشان کرد: امروز ما دیگر اجازه فرصت‌سوزی نداریم، نمی‌توانیم خود را گرفتار حاشیه‌هایی کنیم که تنها نتیجه آنها فرصت‌سوزی است.

استاندار کردستان گفت: به عنوان کمترین این استان، به عنوان خادم و نوکر تک‌تک مردم کردستان، تمنا می‌کنم که هرکس در هر جایگاهی و در هر نقشی که بر عهده دارد تلاش کند که انسجام و برادری در استان افزایش یابد و اجازه ندهیم کسی بین ما اختلاف‌افکنی و حاشیه‌سازی کند.

نمی‌توانم وقتی برای پاسخ دادن به تخریب صرف کنم

وی افزود: در طول قریب به ۲۰ ماهی که توفیق خدمتگزاری و نوکری مردم کردستان را پیدا کرده‌ام، مباحث مختلفی در بستر رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای، مجامع سیاسی، داخل و خارج استان مطرح شده است؛ افراد می‌توانند نقد و تحلیل کنند؛ بعضاً تخریب هم صورت گرفته است؛ گاهی توهین هم ممکن است انجام شده باشد ولی به عنوان کسی که وظیفه نوکری مردم را پذیرفته نمی‌توانم وقتی برای پاسخ دادن به تخریب صرف کنم مگر در جایی که احساس کنم ظلمی در حق مردم و استان روا داشته می‌شود.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: وظیفه اصلی همه ما تلاش برای پیشرفت استان است؛ بهتر است در هر دوره‌ای از زندگی همت کنیم وظیفه‌ای را که بر عهده داریم به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات