تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 2:06
کد خبر : 3543

استاندار کردستان:

کردستان نیازمند یک مجمع نمایندگان قوی است

کردستان نیازمند یک مجمع نمایندگان قوی است
استاندار کردستان گفت: کردستان نیازمند مجمع قوی از نمایندگان است که بتوانند از جایگاه رفیع نمایندگی مجلس برای حل مسائل و مشکلات استان استفاده کنند و تعامل خوبی با سایر نهادها داشته باشند.

اسماعیل زارعی‌کوشا امروز چهارشنبه نهم اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: از انقلاب تاکنون قریب به ۴۰ انتخابات با آرای مردم در کشور برگزار شده است که اگر تجمیع انتخابات‌ها صورت نمی‌گرفت هر سال به‌طور قطع بیش از یک انتخابات را داشتیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در این سال‌ها دولت‌ها جایگزین دولت دیگری شده و گردش نخبگانی و تفکرات صورت گرفته است که همه اینها نشان از نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشتشان دارد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: فرآیند انتخابات در کشورمان یک فرایند دولتی نیست و برگزارکننده و ناظر آن خود مردم هستند.

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات نیز بیش از ۲۵ هزار نفر در قسمت‌های مختلف به عنوان مجری، ناظر و بازرس فرآیند برگزاری انتخابات در استان را برعهده دارند.

استاندار کردستان با اشاره به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی در کشور گفت: حرکت کشور بر اساس ریل‌گذاری‌های مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد و خود دولت و حتی نهادهای بازرسی نیز در چارچوب قوانین مصوب شده توسط نمایندگان مجلس، فعالیت می‌کنند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: در استان کردستان دو مسئله مشارکت گسترده و انتخاب اصلح برای ما مهم است چون نقش نمایندگان در توسعه محلی بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: استان کردستان نیازمند مجمع قوی از نمایندگان است که بتوانند از جایگاه رفیع نمایندگی مجلس برای حل مسائل و مشکلات استان استفاده کنند و تعامل خوبی با سایر نهادها داشته باشند.

استاندار کردستان از مردم به عنوان بزرگترین پشتوانه و سرمایه نظام یاد کرد و تصریح کرد: دشمنان همواره درصدد پایین آوردن میزان مشارکت مردم در انتخابات هستند، در این صورت ما به اهمیت شرکت گسترده در انتخابات پی می‌بریم.

زارعی‌کوشا اظهار کرد: در این دوره از انتخابات شورای نگهبان با نگاه وسیعی تأیید صلاحیت‌ها را انجام داده است و برای همه سلایق کاندیدا وجود دارد.

وی اضافه کرد: ما نمایندگانی را می‌خواهیم که اولویت‌های کشور را درست تشخیص دهند و در قوانین ناکارآمد بازنگری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات