تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 17:18
کد خبر : 3513

۱۱۷ هزار نفر در استان کردستان عضو صندوق ببمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند

۱۱۷ هزار نفر در استان کردستان عضو صندوق ببمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند
هم اکنون در سطح استان ۱۱۷ هزار و ۳۶۳ نفر عضو صندوق هستند که از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۵۸ نفر بیمه شده و ۵ هزار و ۱۷۸ نفر هم مستمری بگیر هستند.

کردنامه؛ احمد توانا در نشست خبری با پایگاه های خبری استان در سنندج اظهار کرد: هم اکنون در سطح استان ۱۱۷ هزار و ۳۶۳ نفر عضو صندوق هستند که از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۵۸ نفر بیمه شده و ۵ هزار و ۱۷۸ نفر هم مستمری بگیر هستند.

وی با تاکید بر ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش در استان، افزود: تعداد ۶۰ کارگزاری فعال داریم که کار اصلی صندوق بر دوش این کارگزاران است.

توانا تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان در استان خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده است و در حال حاضر به ۲ هزار و ۵۵۳ نفر از بازماندگان متوفیان، مستمری پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان اعلام کرد: در سال جاری تاکنون ۷ هزار و ۶۷۵ نفر جذب شده جدید داریم و این روند با استقبال کردستانی ها همراه است.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ گونه محدودیتی برای عضویت در بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر وجود ندارد وعلاوه بر روستاییان و عشایر، بانوان، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و فعالان حوزه صنایع دستی و قالیبافی و حتی کارگران فصلی نیز می توانند عضو صندوق شوند.

توانا تاکید کرد: کسانی که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو می‌شوند و تحت پوشش قرار می‌گیرند خدماتی را دریافت می‌کنند. یکی از خدمات حقوق مستمری است. دومین مزیت این است که فرد می‌تواند مستمری از کارافتادگی دریافت کند. در نهایت اینکه اگر کسی بیمه شد و فوت کرد مستمری وی به بازماندگان تعلق می‌گیرد.

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کردستان تصریح کرد: درمان این جامعه هدف توسط بیمه سلامت انجام می‌شود و در سال آینده همه اعضای صندوق تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات