تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 10:49
کد خبر : 3078

۱۲ حکم قصاص در کردستان اجرا نشد

۱۲ حکم قصاص در کردستان اجرا نشد
رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: سال گذشته ۱۲ حکم قصاص نفس با توجه به گذشت اولیای دم مقتولان در استان اجرایی نشد که این آمار در سال جاری تاکنون، سه مورد بوده است.

به گزارش کردنامه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی، روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۴۵۰ هزار پرونده وارد شعب دادگستری استان شد که با توجه به رسیدگی به ۴۵۴ هزار و ۵۰۰ فقره، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده باقیمانده از سنوات گذشته نیز رسیدگی شد.

وی افزود: در مجموع در دو سال گذشته حدود ۳۰ هزار فقره پرونده از پرونده‌های موجود در دادگستری استان کاهش یافته است.

رییس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد کاهش ۷ درصدی موجودی پرونده ها در استان بودیم که از این حیث در رتبه سوم کشور قرار گرفتیم، ادامه داد: در حوزه پرونده‌های کیفری ورودی نیز شاهد کاهش ۱۲.۵ درصدی بودیم که در این زمینه هم در رتبه پنجم کشور قرار گرفتیم.

وی اعلام کرد: سال گذشته شاخص نرخ رسیدگی به پرونده ها در استان ۱۰۲ درصد بود که در رتبه سوم کشور قرار گرفتیم.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه قضا رسیدگی به پرونده‌های معوق است، افزود: در این حوزه موفق شدیم ۱۶ هزار پرونده معوق را رسیدگی کرده و رتبه چهارم کشور را کسب کنیم.

وی در ادامه به اقداماتی در راستای توسعه فرهنگ حل اختلاف نیز در استان اشاره و عنوان کرد: سال گذشته ۳۸ درصد از پرونده‌های حل اختلاف منجر به سازش و اصلاح ذات البین شد و در این راه یک هزار و ۵۰۰ صلح‌یار نیز ما را کمک کردند.

رییس کل دادگستری کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به پرونده‌های حوزه خانواده و دعاوی طلاق هم اشاره کرد و گفت: در پرونده‌های دعاوی طلاق سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۱۷ درصد افزایش داشتیم اما در حوزه طلاق توافقی شاهد کاهش ۱۶ درصدی بودیم که نشان دهنده اقدامات موثر صلح یاران، مشاوره‌ها و شوراهای حل اختلاف بوده است.

وی در ادامه اعلام کرد: با همت ستاد دیه استان در سال گذشته ۲۴۳ نفر از محکومان جرایم مالی غیرعمد با محکومیت ۶۶ میلیارد تومانی آزاد شدند.

حجت الاسلام حسینی همچنین عنوان کرد: یک هزار و ۳۸۳ نفر نیز در سال گذشته مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند که ۹۱۳ مورد آن مربوط به اغتشاشات و اعتراضات و ۴۷۰ نفر نیز محکومان سایر جرایم بودند.

وی در ادامه به اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۱۹ واحد تولیدی استان رفع مشکل و ۱۴ واحد تعطیل، احیا شدند که در مجموع ۶۹۷ نفر اشتغال ایجاد شد.

محمد جباری، دادستان مرکز استان نیز در ادامه این جلسه به بیان سخنانی پیرامون ورود به مصادیق نوینی از حقوق عامه پرداخت و گفت: در بحث واگذاری اراضی دولتی، زمین مسکن ملی، بهداشت و درمان، مقابله با تغیبر کاربری و قلع و قمع اراضی دولتی و پروژه آب شرب شهر سنندج نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار

اقتصاد

فتوتیتر

تبلیغات